Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Roger og Olina skrev 33 minutter siden:

Skal jeg da feste den gule ledningen på forbruksbatteriene

Jeg vet ikke hva som befinner seg i den andre enden av "den gule ledningen". Om det er sense fra dynamo du snakker om så kobler du denne til pluss på batteribanken som lades fra respektive dynamo.

Målingene jeg ber om bør tas direkte på respektive terminaler, gjerne med en tynn nål stukket inn i kontaktene eller gjennom isolasjonen i ledningene dersom dette er mulig. Om jeg ber deg måle IG og du gir meg en spenningsmåling fra utgangen på tenningsbryteren så har du misforstått hva jeg spør om. Dersom du tar ut eller kobler fra noen kontakter for å foreta målingene så vil jeg med stor sannsynlighet gi deg dårlige tilbakemeldinger. Alle spenningsmålinger gjøres med alt tilkoplet og med motorene i gang.

Jeg ser av bildet ditt at dine dynamoer har L, men at den ikke er koblet til pluggen. Dette er helt uproblematisk. L trenger vi ikke snakke mer om. Den har ingen funksjon i ditt oppsett.

X10an

X10an

Roger og Olina skrev 27 minutter siden:

Jeg vet ikke hva som befinner seg i den andre enden av "den gule ledningen". Om det er sense fra dynamo du snakker om så kobler du denne til pluss på banken som lades fra respektive dynamo.

Målingene jeg ber om bør tas direkte på respektive terminaler, gjerne med en tynn nål stukket inn i kontaktene eller gjennom isolasjonen i ledningene dersom dette er mulig. Om jeg ber deg måle IG og du gir meg en spenningsmåling fra utgangen på tenningsbryteren så har du misforstått hva jeg spør om. Dersom du tar ut eller kobler fra noen kontakter for å foreta målingene så vil jeg med stor sannsynlighet gi deg dårlige tilbakemeldinger. Alle spenningsmålinger gjøres med alt tilkoplet og med motorene i gang.

Jeg ser av bildet ditt at dine dynamoer har L, men at den ikke er koblet til pluggen. Dette er helt uproblematisk. L trenger vi ikke snakke mer om. Den har ingen funksjon i ditt oppsett.

X10an

X10an

Roger og Olina skrev 15 minutter siden:

Jeg vet ikke hva som befinner seg i den andre enden av "den gule ledningen". Om det er sense fra dynamo du snakker om så kobler du denne til pluss på banken som lades fra respektive dynamo.

Målingene jeg ber om bør tas direkte på respektive terminaler, gjerne med en tynn nål stukket inn i kontaktene eller gjennom isolasjonen i ledningene dersom dette er mulig. Om jeg ber deg måle IG og du gir meg en spenningsmåling fra utgangen på tenningsbryteren så har du misforstått hva jeg spør om. Dersom du tar ut eller kobler fra noen kontakter for å foreta målingene så vil jeg med stor sannsynlighet gi deg dårlige tilbakemeldinger.

• Create New...