Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Roger og Olina skrev 1 time siden:

Som du ser her @Komodo så går det kun 2 ledninger inn. 

Jeg klarer ikke å se hva som er på det bildet der, men bildet du la ut lenger opp viser jo at dynamoen har et "L" uttak. Om dette ikke er koblet til er en helt annen sak. Men hvis du ønsker en ladelampe kan du jo allikevel koble til det via L. Men som Xtian sier så trenger du ikke gjøre det for at dynamoen skal lade.

Roger og Olina skrev 20 minutter siden:

Jeg får ikke målt på barbord dynamo @X10an for da må jeg krabbe over motoren mens den går og der er litt risk.

Det løser du ved å koble til lange probeledninger før du starter opp motoren. Det blir litt start og stopp, men det går. Da får også X10an svarene sine :thumbsup:

Lagt til:

Hvis det er vanskelig å få på krokodilleklemme kan du f.eks. sette en ledningsstump mellom med en slik

https://www.thansen.no/bil/utstyr/elutstyr/kontakter-ledninger-sikringer/kabelsko/kabelsko-20-stk.-flatstikk-dobbelt-blaa/n289/pn998312/ 

Da får du koblet til alt, og trekt en ledning opp som du legger rett på multimeteret. Litt jobb, men for at du skal få hjelp her inne må du jo strekke deg litt :wink:

Komodo

Komodo

Roger og Olina skrev 1 time siden:

Som du ser her @Komodo så går det kun 2 ledninger inn. 

Jeg klarer ikke å se hva som er på det bildet der, men bildet du la ut lenger opp viser jo at dynamoen har et "L" uttak. Om dette ikke er koblet til er en helt annen sak. Men hvis du ønsker en ladelampe kan du jo allikevel koble til det via L. Men som Xtian sier så trenger du ikke gjøre det for at dynamoen skal lade.

Roger og Olina skrev 18 minutter siden:

Jeg får ikke målt på barbord dynamo @X10an for da må jeg krabbe over motoren mens den går og der er litt risk.

Det løser du ved å koble til lange probeledninger før du starter opp motoren. Det blir litt start og stopp, men det går. Da får også X10an svarene sine :thumbsup:

• Create New...