andershauglie@ho Startet 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2021 Er det noen som har erfaring med diesel rens fra Star Tron Enzyme Fuel Treatment Gas and Diesel Additive?Har tenk å prøve dette,men vil gjerne vite om andre har erfaring med dette stoffet?Har lukket tank uten innspeksjons luke. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Dette kan jeg ikke si noe om. Men det er trist at båt produsenter ikke tenker på at de burde gjøre det mulig for båteiere å sjekke tanker med mannlokk lett tilgjengelig. På min Norskproduserte Westbas ligger lokk til tankene lett tilgjengelig og det er en lek å sjekke og ev fysisk fjerne dritt. Så derfor vil jeg fremsnakke båter bygd for enkelt ettersyn uten å demontere båt. Et firma i Trøndelag Nyheim Maskinservice as driver med med "dieselvask" uansett lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 (redigert) Du kan ikke regne med at dette luriumet vasker tanken din innvendig. For å si det enkelt så har nok produsenten lagt opp til at du skal vaske tanken innvendig _etter_ at dieselen er behandlet med dette produktet. Dersom du følger denne prosedyren fungerer nok dette middelet helt utmerket, men ettersom du ikke kommer til for å vaske tanken etter behandlingen så får du ikke fullført prosedyren... Altså, først dette middelet på tanken, så lar du middelet jobbe en stund, så rengjør du tanken manuelt innvendig, og vipps så er tanken din god og ren igjen! Redigert 1.Juli.2021 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Ikke enkelt dette. Men det går an å ettermontert mannlokk, litt vanskelig å rense gjennom dieselpåfyllinga. Men det går kanskje hvis man snur båten opp ned... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.