Ask Startet 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2021 Hei I dag fylte eg batterivatn på forbruksbatteria. Bly/syrebatteri. Eg fryktar at eg fylte litt vel mykje vatn på ei cella. Bør eg gjera noko, og eventuelt kva? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Du har vel ei syrevekt på lur? Er vel bare å suge opp litt. Om du ikke har, så er det en fin anledning til å kjøpe Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Eller gi blaffen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Som Hulda sier, la det være slik det er. Det minker etter hvert. Suger du ut noe, suger du jo ut syre som skal være der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ask Svart 1.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Takk for svar. Å gi blaffen er eit råd det er lett å følja. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 (redigert) Syrenivået er på sitt høyeste når batteriet er fulladet. Dersom ditt batteri allerede er fulladet og det ikke er i ferd med å flyte over så gjør du som Hulda sier og gir blaffen :-) Dersom batteriet derimot er mer eller mindre utladet bør du følge med på nivået mens batteriet lades opp, da kan nemlig elektrolytten utvide seg noe. Nå vet vi jo ikke hva du mener med "litt vel mykje vatn", men dersom nivået ikke er i umiddelbar nærhet av luftingen bør ikke dette være et problem. Redigert 1.Juli.2021 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 2.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2021 Hei Takk for alle gode svar. Batterirommet er eit skap, og det er litt vanskeleg å sjå ned i dei innerste cellene. I ei av desse fylte eg opp slik at væskenivået er ca. 1 cm under korken. Batteria er fullada. Me har solcellepaneler, og ladaren har ikkje stått på sidan pinsen. Kjøleskapet har stått på heile tida, men batteria er fullada. Det var forresten litt grått pulver ved eit par av proppane til cellene. Kva kjem det av? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.