Jump to content

Engbo ankervinsj endestopp fungerer ikke selv om induktiv giver lyser ok

arosnes

Recommended Posts

I en tidligere tråd fant vi ut at jeg måtte bytte sort plastkloss med tauaviser og induktiv giver i.

Nå har jeg nytt ankertau, ny tauaviser og vinsjen fungerer sånn nogenlunde.

Går litt tregt ut, uvisst av hvilken grunn men det får nå være.

Så har jeg fått tak i messingtråd til endestoppen, surret pent på men det virker ikke. 

Har justert dybden på giveren sånn at det lyser når messintråden passerer og ikke ellers.

Allikevel drar den opp til det knaker og ignorerer messintråden. 

Får ta med et multimeter og måle om det kommer signal ut av ledningsenden, men det ville jo være 

litt rart når den ellers gir gult lys som den skal.

Fikk løs koblingsrekken og sjekket at ledningene var OK, og det var de.

Noen tips? Husker faktisk ikke sist det fungerte i og med at den havarerte i fjor.

hegra skrev 1 time siden:

Skal det ikke være to messingtråder med ca en meter mellom seg? Når den første passerer slår den over på sakte. Når den siste passerer stopper den. Om du bare har en tråd forsetter den bare på sakte. Mulig det er ulike modeller her så slett ikke sikker.

Det stemmer som @hegra skriver i de tilfellene hvor man har vinsjkontroller som støtter dette. Hva slags vinsjkontroller har du ? 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Engbo midi 201, gammel sak.

Skulle gjerne kastet penger etter en helt ny en for det er det mest brukte tilbehøret på båten, men alt er så latterligt utilgjengelig både motor og kontrollenhet.

Har vel en eldre tråd der jeg klager på at fjernkontrollen ikke får kontakt…

Jeg satte på to merker, men den spoler forbi begge med full fart.

Nei, kjøpte bare avviser hos seatronic til et par hundrelapper.

Trodde ikke det var mulig å komme til koblingsklemma på kontrollboksen,

men nå har jeg funnet ut at jeg rekker den såvidt og den kan dras av som en plugg.

Så nå har jeg flere muligheter, både skifte giver og koble på en

after-market kontrollpanel med fjernstyring. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...