tobixen
Så konklusjonen så langt er "Tønsberg spesial" (700 kroner ... og vaskemaskin er ikke en gang inkludert i prisen!) - samt at galskapen enda ikke har kommet så langt nord som trønderlagskysten (og knapt nok til Vestlandet).
Men øvrige gjestehavner sydafor Trønderlag, er det fortsatt mulig å komme til en fornuftig priset gjestehavn sommeren 2021 og faktisk finne plass til båten?
(Jeg tror nok uansett jeg kommer til å være minst mulig i Norge sommeren 2021. Pinsen 2019 telte jeg 101 båter ankret opp i Sandspollen, pinsen 2020 var det ca 220 båter der og jeg måtte etterhvert hale inn såpass mye ankertau at det bare var flaks (vindstille) at båten ble liggende der den skulle ligge, pinsen 2021 var jeg i Sverige og det var deilig. Da vi kom hjem fra sommerferie i fjor og satte kursen innover mot Sandvika med seil og akkurat så mye vind at vi fikk styrefart med bare genoa var det helt villt - allerede før Ostøya viste radaren ekstremt mange båter, og brølene og hekkbølgene fra alle motorbåtene som svinset frem og tilbake ble såpass ille at det etterhvert bare var å rulle inn seilene og gi full gass for å komme seg hjem fortest mulig).