Jump to content

Comar Comet 13 43' seglbåt - noko å satste på?

oblygre

Recommended Posts

Vurderer denne:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=162845037

Virker solid bygd - gode erfaringer på div. fora på nett
Båten er frå 1986, men er ikkje redd for det, det var solide båter som vart bygd da hos Comar.

Motor fra 92 , 1300 timer Yanmar

Ukjent stand på rigg, selger har brukt båten 15 timer...

Rullestorselg(mast) og masthead og alle fall til cocpit burde gjere den lettsegla for besetning.

Ingen racer, men trur nok eg får brukbar seilglede i den.

Skal brukes på turer på Vestlandet så pilothus er ein fordel sjølv om ikkje dette var av dei penaste ettermonterte, men minner litt om HR 94. Ingen showstopper for min del, er meir opptatt av funksjon enn utseende og har hatt tilsvarende før (Alo 96MS) så det vil eg gjerne ha i ein båt.

Men dette huset ser vel ut til å kun å dekke nedgangen og ser ut til å være lite egna for opphold.

Har segerfaring opp til 50' (og D5LA) så størrelsen er eg ikkje redd for.

Synes vel prisen var høg nok, men det er jo og ein stor båt, ny krybbe, 2 thrustere, radar, vindgenerator, slepegenerator og flåte koster jo og.

Hadde det vore eit kupp hadde den jo vore selt allerede.

Generelt har vel prisene gått nedover dei siste 10 åra så langt eg ser, mulig det har stoppa litt opp i koronatider.

Kommentarer?

comet.jpg

Var ombord i denne når Havelle var i svelvik. 

Da var det en litt eldre mann som eide den, utrolig hyggelig fyr. Hadde seilt båten over Atlanteren og virket veldig nøye og stolt av båten sin - med rette.

Båten virket fin inni og overbygget virket stødig.  (Usikker på planløsning nede. Var et stort bord og ingen lugar akter, og så aldri inn i baugpiggen)

Dette er vel 3-4 år siden, aner ikke hva som har skjedd med båten siden den tid, og vet heller ikke mye om selve båten (jeg var enda mer grønn på båtvedlikehold da enn jeg er nå), men for hva jeg så da ser det ut som veldig mye båt for pengene.

Selger burde antagelig ha lagt ut flere bilder fra innsiden av båten.

Redigert av Havelle (see edit history)

Det er planløsingen som er ja. Motoren under bordet i salong.

Heilt grei planløysing.

Desse vart levert standard med rullestorsegl fra 1982, så riggen kan være original, eg trur den er det, ser iallefall lik ut med bilder eg finn på nettet.

(https://www.comaryacht.com/en/history/)

Eg ser ikkje lensetakler på denne, men er ikkje sikker, selger visste ikkje, ikkje sikkert han har hatt opp selga da han ikkje visste kva segl som fulgte med, "alt av segl, eine fra 2009" var alt han visste.

Ellers takk for tilbakemelding, at nokon her hadde vore oppe i den hadde eg ikkje rekna med. 

Selgar seier han har hatt båten 5 år, men kun som sagt brukt den 15 timer,

Redigert av oblygre (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...