Ttor Startet 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2021 Skalaen på septikmåleren sier low-high-full. Lurer på om dette er en lineær skala. Altså om high tilsvarer halv tank. Eller er det en logaritmisk skala som betyr at high er nesten full. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Vanligvis er det jo en lineær resistiv flottørsensor og instrumentene jeg har hatt har i alle fall vært tilnærmet lineære. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Om tanken er smal nederst og vid øverst blir det kun realistiske målinger når tanken er halvfull. Sensoren måler, litt enkelt sagt hvor mange centimeter opp i tanken dritten står. Den vet ingenting om formen på tanken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fantino Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Helt sant! Og min er forlengst pensjonert da den er fastgrodd og et h å få ut for rensing. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Min sitter også fast, forsøkte senest idag å få den løs, men ga opp. Godt med Zalo og mye vann for hendene etterpå! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ttor Svart 3.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Joda. Tanken er bredest på toppen. Men jeg synes måleren likevel beveger seg jevnt oppover. Synes merkingen er misvisende, hvis «high» er halv tank. Kan selvfølgelig ta opp måleren og kikke nedi, men da tror jeg det blir dårlig stemning ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Ttor skrev 18 minutter siden: Kan selvfølgelig ta opp måleren og kikke nedi, men da tror jeg det blir dårlig stemning ombord. Åh? Jeg fikk ingen klager da jeg nylig åpnet mannlokket til tanken og innspiserte det som var nedi med en naken hånd/arm. man må da ikke være pysete. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Ttor skrev for 1 time siden: Joda. Tanken er bredest på toppen. Men jeg synes måleren likevel beveger seg jevnt oppover. Synes merkingen er misvisende, hvis «high» er halv tank. Kan selvfølgelig ta opp måleren og kikke nedi, men da tror jeg det blir dårlig stemning ombord. God stemning ombord er viktigere en en tankmåler som viser litt feil... Drit i det...???? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Stemningen daler ofte fort når luftingen fiser litt smørje ut på brygga er min erfaring ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.