tom Cognac Startet 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2021 (redigert) Som emnetittelen indikerer er jeg nå straks klar til å lakkere alt over fenderlist med 2-k lakk fra De Ijssel (https://www.dycas.no/) Båten er plassert i et garasjetelt som bildet viser. Dette for å unngå støv, pollen, direkte sollys etc. Det jeg lurer på er: Hvor tett bør det være inne i teltet når jeg lakkerer - med rulle? Må jeg lukke begge "dørene" i teltet for få best mulig perfekt resultat! Det vil bli veldig varmt inne i teltet med begge dørene igjen med det været vi har nå! Det er forholdsvis vindstille på tomta.(Tomta hvor båten står er omgitt av trær, furu, bjerk og gran. Rene skogen!) Hva mener ekspertisen der ute? OBS et lite tilleggssp.mål: Jeg avslutter nå vasking med bøtte og reint vann for å få vekk støv etter sliping. Dette før jeg vasker med Double Coat Ontvetter ( degreaser), før jeg skal prime med Ijmopox HB Coating (primer). Sp.målene blir: Hvor lang tid kan jeg la det gå etter at jeg har vasket med degreaser før jeg primer? Og hvor lang tid kan jeg la det gå etter priming til jeg kan lakkere 1. strøk? Redigert 3.Juli.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.