Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

willmasta skrev 13 minutter siden:

Som innfødt bæring blir jeg meget forulempet, da jeg mener vi oppfører oss minst like ille, helst verre?

:lol::lol::lol: GODT du tar det sånn :lol::lol::lol:, tror kanskje også det gjelder folk fra Blærum :lol::lol::lol:

Jeg bor i Larkollen og opplever dessverre hvert år, fra påsketider og til langt utpå høsten - men spesielt i fellesferien at Oslo-folket (og Blæringene) tar seg til rette i nærområdet. For noen år siden gjorde jeg en jobb i Hvaler og spurte daværende kultursjef der: "Hvordan liker du Oslo (og Bærum) folk på Hvaler om sommeren?" Han svarte at gjennom hele sommeren gikk fastboende i Hvaler og så i asfalten. Først på høsten, når hytte- og båtfolka (fra Oslo og Bærum) hadde forlatt øyriket kunne de løfte hodene igjen og hilse på hverandre. 

Jeg har fått samme respons fra fastboende i Tvedestrand, Risør, Tønsberg og Horten. Da må man faktisk ha lov til å spørre: "Hva er det med Oslo (og Bærum) folket - som oppfører seg som om de eier hele verden så fort de kommer noen grader sør? 

Kan arrogansen og egoismen komme av liten selvsikkerhet? 

tom Cognac

tom Cognac

willmasta skrev 11 minutter siden:

Som innfødt bæring blir jeg meget forulempet, da jeg mener vi oppfører oss minst like ille, helst verre?

:lol::lol::lol: GODT du tar det sånn :lol::lol::lol:, tror kanskje også det gjelder folk fra Blærum :lol::lol::lol:

Jeg bor i Larkollen og opplever dessverre hvert år, fra påsketider og til langt utpå høsten - men spesielt i fellesferien at Oslo-folket (og Blæringene) tar seg til rette i nærområdet. For noen år siden gjorde jeg en jobb i Hvaler og spurte daværende kultursjef der: "Hvordan liker du Oslo (og Bærum) folk på Hvaler om sommeren?" Han svarte at gjennom hele sommeren gikk fastboende i Hvaler og så i asfalten. Først på høsten, når hytte- og båtfolka (fra Oslo og Bærum) hadde forlatt øyriket kunne de løfte hodene igjen og hilse på hverandre. 

Jeg har fått samme respons fra fastboende i Tvedestrand, Risør, Tønsberg og Horten. Da må man faktisk ha lov til å spørre: "Hva er det med Oslo (og Bærum) folket - som om de eier verden så fort de kommer noen grader sør? 

Kan det komme av liten selvsikkerhet? 

tom Cognac

tom Cognac

willmasta skrev 1 minutt siden:

Jeg bor i Larkollen og opplever dessverre hvert år, fra påsketider og til langt utpå høsten - men spesielt i fellesferien at Oslo-folket (og Blæringene) tar seg til rette i nærområdet. For noen år siden gjorde jeg en jobb i Hvaler og spurte daværende kultursjef der: "Hvordan liker du Oslo (og Bærum) folk på Hvaler om sommeren?" Han svarte at gjennom hele sommeren gikk fastboende i Hvaler og så i asfalten. Først på høsten, når hyttefolka (fra Oslo og Bærum) hadde forlatt øyriket kunne de løfte hodene igjen og hilse på hverandre. 

Jeg har fått samme respons fra fastboende i Tvedestrand, Risør, Tønsberg og Horten. Da må man faktisk ha lov til å spørre: "Hva er det med Oslo (og Bærum) folket - som om de eier verden så fort de kommer noen grader sør? 

Kan det komme av liten selvsikkerhet? 

• Create New...