Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Mare Nostrum skrev 16 minutter siden:

Vi snakker om store skip her, ikke Nesoddbåten!

Kjenner både Kiel-ferga (flere turer til / fra Tyskland) og Nesoddbåtene (hadde spesielt godt forhold til Huldra og mannskapet ombord der), har bodd både i Oslo og på Nesodden :smiley:

Mare Nostrum skrev 16 minutter siden:

Njaa, jeg tar nok fortsatt denne historien med et par gode klyper salt.

Det har du selvfølgelig all rett til :smiley: jeg er så dum at jeg tror det jeg leser (samme kaptein var også med i et NRK-program intervjuet av Harald Tusberg, der fortalte han samme historien)...................men tro hva du vil.................. :smiley: Kanskje kapteinen på Kiel-ferga "farget" historien litegran - at det hele ikke utspant seg fra en cockpit i en seilbåt og fra brovingen på en Tysklands-ferge, men heller på kanal 16 på VHF'en.................???????   Jeg velger å tro på den morsomme historien jeg da :lol:

Likevel er det interessante her - også for trådstarter å ønske godt sjømannskap på sjøen - av alle sjøfarende, for motor - seil eller roende. Ikke sant? 

tom Cognac

tom Cognac

Mare Nostrum skrev 13 minutter siden:

Kjenner både Kiel-ferga (flere turer til / fra Tyskland) og Nesoddbåtene (hadde spesielt godt forhold til Huldra og mannskapet ombord der), har bodd både i Oslo og på Nesodden :smiley:

Mare Nostrum skrev 13 minutter siden:

Det har du selvfølgelig all rett til :smiley: jeg er så dum at jeg tror det jeg leser (samme kaptein var også med i et NRK-program intervjuet av Harald Tusberg, der fortalte han samme historien)...................men tro hva du vil.................. :smiley:

Likevel er det interessante her - også for trådstarter å ønske godt sjømannskap på sjøen - av alle sjøfarende, for motor - seil eller roende. Ikke sant? 

tom Cognac

tom Cognac

Mare Nostrum skrev 8 minutter siden:

Mare Nostrum skrev 10 minutter siden:

Det har du selvfølgelig all rett til :smiley: jeg er så dum at jeg tror det jeg leser (samme kaptein var også med i et NRK-program intervjuet av Harald Tusberg, der fortalte han samme historien(...................men tro hva du vil.................. :smiley:

• Create New...