tom Cognac
Mare Nostrum skrev 16 minutter siden:Vi snakker om store skip her, ikke Nesoddbåten!
Kjenner både Kiel-ferga (flere turer til / fra Tyskland) og Nesoddbåtene (hadde spesielt godt forhold til Huldra og mannskapet ombord der), har bodd både i Oslo og på Nesodden
Mare Nostrum skrev 16 minutter siden:Njaa, jeg tar nok fortsatt denne historien med et par gode klyper salt.
Det har du selvfølgelig all rett til jeg er så dum at jeg tror det jeg leser (samme kaptein var også med i et NRK-program intervjuet av Harald Tusberg, der fortalte han samme historien)...................men tro hva du vil..................
Kanskje kapteinen på Kiel-ferga "farget" historien litegran - at det hele ikke utspant seg fra en cockpit i en seilbåt og fra brovingen på en Tysklands-ferge, men heller på kanal 16 på VHF'en.................??????? Jeg velger å tro på den morsomme historien jeg da
Likevel er det interessante her - også for trådstarter å ønske godt sjømannskap på sjøen - av alle sjøfarende, for motor - seil eller roende. Ikke sant?