Jump to content

Tømme luft ut av drivstoffsystemet/Bleeding fuel line - 3GM30F

john119w

Recommended Posts

Hei,

jeg har en yanmar 3GM30F som gikk tom for disel, og jeg ikke får start på nå siden systemet forstatt har luft i seg. Jeg har satt på en manuell pumpe mellom det første og andre diselfilteret, og fått ut lufta fra begge filterene men er usikker på hvordan jeg lufter resten av systemet frem til sylinderne. 

Det jeg hadde tenkt til å prøve var å først løsne luftinga på høytrykkspumpa, for så igjen pumpe ut luft til det er kun disel som kommer ut, og deretter løsne en etter en boltene på hver av sylinderne til det kommer kun disel ut. 

Står mye forskjellig på nettet og noen sier man kan gjøre det uten å starte motoren og kun bruke en manuell pumpe, noen sier at det går å deaktivere sylinderne og kun bruke startmotoren til å få reimene til å gå rundt og pumpa til å starte, mans andre sier at man skal starte motoren som vanlig og bare lukke igjen en etter en bolt på sylinderne til det er kun disel som kommer ut.

Ikke lyst til å gjøre noe feil siden jeg har lite peiling på dette så hvis noen har noen tips, eller erfaring med dette, så hadde det vært te stor hjelp.

Mvh John

Skjønner ikke helt hvorfor du har satt på en ekstra pumpe.  Det er en liten matepumpe på selve motoren du bruker med en liten arm du pumper med, den er montert på blokka ved filteret på motoren, kan og kjøre litt på starteren viss du ikke orker å sitte å pumpe manuelt. Når du har fått ut lufta i filtrene er det bare til å stenge der og fortsette å pumpe videre til det kommer diesel ved lufteskruen på høytrykkspumpa, så stenge der og deretter løsne røra ved dysene til det kommer diesel der. Slik har jeg gjort på min 3gm30f. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...