Jump to content

Hva skal man se etter i en god 4G LTE antenne?

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

Har pr. i dag satt opp en Poynting Omni 0069 antenne sammen med en Huawei B818. Jeg er langt fra fornøyd og er nå på utkikk etter en antenne til. Usikker på om det er andre ting enn pris man burde se nøye på. Forsterkning er kanskje et selvsagt paramter å se etter, men har hørt at dette tallet ofte blir blåst opp. IP68 klassifisering ser jeg på som en selvfølge med mindre man liker å klatre i mastetoppen og skifte antenner :)

Noen her inne med god greie på hvordan man får god dekning på sjøen?

Først så husk at 4G bør ha to antenner. I tillegg kommer det ann på hvilken coax du bruker. Poynting-antenner er veldig greie de, så det burde ikke være problem med selve antennen. Få antennen så høyt oppe som mulig, og gjerne så minimalt med coax som mulig. Selv kjører jeg Comrod-antenner på 4G, og er godt fornøyd. Har både Telenor, Telia og ICE, men som oftest så står den bare på primærbærer, og med god fart.

Jepp :)

Mitt oppsett består av to Comrod AC21 sammen med Teltonika RUTX11 med Telenor og Telia SIM-kort. I tillegg har jeg på WAN-porten koblet til en ICE mobildata-router. Stort sett henger databæreren på pri 1.

Minuset med oppsettet er at jeg ikke kan merge alle bærerene til en, da må man eventuelt opp på Pepwave-utstyr. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...