Karlsenkystfiske Startet 8.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2021 Har pr. i dag satt opp en Poynting Omni 0069 antenne sammen med en Huawei B818. Jeg er langt fra fornøyd og er nå på utkikk etter en antenne til. Usikker på om det er andre ting enn pris man burde se nøye på. Forsterkning er kanskje et selvsagt paramter å se etter, men har hørt at dette tallet ofte blir blåst opp. IP68 klassifisering ser jeg på som en selvfølge med mindre man liker å klatre i mastetoppen og skifte antenner :) Noen her inne med god greie på hvordan man får god dekning på sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
LI4000 Svart 8.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2021 Først så husk at 4G bør ha to antenner. I tillegg kommer det ann på hvilken coax du bruker. Poynting-antenner er veldig greie de, så det burde ikke være problem med selve antennen. Få antennen så høyt oppe som mulig, og gjerne så minimalt med coax som mulig. Selv kjører jeg Comrod-antenner på 4G, og er godt fornøyd. Har både Telenor, Telia og ICE, men som oftest så står den bare på primærbærer, og med god fart. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 9.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2021 To antenner for å få MIMO? Ja, er derfor jeg er på jakt etter en til. Men vil ha en som jeg vet skal være bra :) Har du en ruter som tar flere SIMkort, og kan svitsje sømløst mellom dem? Sitér dette innlegget Link to post
LI4000 Svart 11.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2021 Jepp :) Mitt oppsett består av to Comrod AC21 sammen med Teltonika RUTX11 med Telenor og Telia SIM-kort. I tillegg har jeg på WAN-porten koblet til en ICE mobildata-router. Stort sett henger databæreren på pri 1. Minuset med oppsettet er at jeg ikke kan merge alle bærerene til en, da må man eventuelt opp på Pepwave-utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 14.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 @LI4000 Kult oppsett! Da har du vel dekning overalt?? Du er fornøyd med den Telktonikaen? Frister veldig med en slik! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.