Jump to content

Edit History

"Mathilde"

"Mathilde"

Det jeg mener er at når det fylles opp i uthavner må man muligens tenke på at man ved å legge seg longside opptar kanskje to-tre plasser (av og til flere). Det finnes selvfølgelig steder der longside er en helt naturlig fortøyningsmetode uansett påtrykk, men når jeg ser populære holmer og skjær der det vanligvis er fortøyd 4-5 båter okkuperes av kun èn på longside, så er det kanskje ikke helt greit? Sist helg gikk jeg forbi tre slike på relativt kort tid, så det var derfor jeg lurte på om det kunne være en ny trend. Det var et mer sjeldent syn i tidligere år i alle fall, men det kan jo også hende det har noe med utviklingen av båtstørrelsen å gjøre, at flere har et behov for å ligge longside når det nå etter hvert har blitt mer vanlig at føttene kryper over 40 sånn cirka. Blir jo lang vei å gå fra akterende til baug. Ikke vet jeg:confused:

"Mathilde"

"Mathilde"

Det jeg mener er at når det fylles opp i uthavner må man muligens tenke på at man ved å legge seg longside opptar kanskje to-tre plasser (av og til flere). Det finnes selvfølgelig steder der longside er en helt naturlig fortøyningsmetode uansett påtrykk, men når jeg ser populære holmer og skjær der det vanligvis er fortøyd 4-5 båter okkuperes av kun èn på longside, så er det kanskje ikke helt greit? Sist helg gikk jeg forbi tre slike på relativt kort tid, så det var derfor jeg lurte på om det kunne være en ny trend. Det var et mer sjeldent syn i tidligere år i alle fall, men det kan jo også hende det har noe med utviklingen av båtstørrelsen å gjøre, at flere har et behov for å ligge longside når det nå etter hvert har blitt mer er vanlig at føttene kryper over 40 sånn cirka. Blir jo lang vei å gå fra akterende til baug. Ikke vet jeg:confused:

"Mathilde"

"Mathilde"

Det jeg mener er at når det fylles opp i uthavner må man muligens tenke på at man ved å legge seg longside opptar kanskje to-tre plasser (av og til flere). Det finnes selvfølgelig steder der longside er en helt naturlig fortøyningsmetode uansett påtrykk, men når jeg ser populære holmer og skjær der det vanligvis er fortøyd 4-5 båter okkuperes av kun èn på longside, så er det kanskje ikke helt greit? Sist helg gikk jeg forbi tre slike på relativt kort tid, så det var derfor jeg lurte på om det kunne være en ny trend. Det var et mer sjeldent syn i tidligere år i alle fall, men det kan jo også hende det har noen med utviklingen av båtstørrelsen å gjøre, at flere har et behov for å ligge longside når det nå etter hvert har blitt mer er vanlig at føttene kryper over 40 sånn cirka. Blir jo lang vei å gå fra akterende til baug. Ikke vet jeg:confused:

"Mathilde"

"Mathilde"

Det jeg mener er at når det fylles opp i uthavner må man muligens tenke på at man ved å legge seg longside opptar kanskje to-tre plasser (av og til flere). Det finnes selvfølgelig steder der longside er en helt naturlig fortøyningsmetode uansett påtrykk, men når jeg ser populære holmer og skjær der det vanligvis er fortøyd 4-5 båter okkuperes av kun èn på longside, så er det kanskje ikke helt greit? Sist helg gikk jeg forbi tre slike på relativt kort tid, så det var derfor jeg lurte på om det kunne være en ny trend. Det var et mer sjeldent syn i tidligere år i alle fall, men det kan jo også hende det har noen med utviklingen av båtstørrelsen, at flere har et behov for å ligge longside når det nå etter hvert har blitt mer er vanlig at føttene kryper over 40 sånn cirka. Blir jo lang vei å gå fra akterende til baug. Ikke vet jeg:confused:

"Mathilde"

"Mathilde"

Det jeg mener er at når det fylles opp i uthavner må man muligens tenke på at man ved å legge seg longside opptar kanskje to-tre plasser (av og til flere). Det finnes selvfølgelig steder der longside er en helt naturlig fortøyningsmetode uansett påtrykk, men når jeg ser populære holmer og skjær der det vanligvis er fortøyd 4-5 båter okkuperes av kun èn på longside, så er det kanskje ikke helt greit? Sist helg gikk jeg forbi tre slike på relativt kort tid, så det var derfor jeg lurte på om det var en ny trend. Var et sjeldent syn i tidligere år i alle fall, men det kan jo også hende det har noen med utviklingen av båtstørrelsen, at flere har et behov for å ligge longside når det nå er vanlig at føttene kryper over 40 sånn cirka. Ikke vet jeg

• Create New...