19 fot
Dobbeltpost (kan gjerne slettes).
Dobbeltpost (kan gjerne slettes).
R.O skrev On 2021-7-14 at 23.50:10timer innkjøring leste jeg i manualen nå, med vår bruk er den da innkjørt i 2026…? Den Får vel stå å kose seg litt på tomgang når vi ligger alene et sted i uthavn… Eller så får jeg kjøpe meg en regle å dorge makrell..
Jeg synes det er overraskende hvor lite enkelte bruker båtmotorene sine. Jeg snakket med en bekjent godt utpå sommeren, da hadde han kjørt 1,5 time med båten sin hittil den sommeren. Og man ser iblant i annonser veldig lave timetall i forhold til alder på båtmotorer.
Om en av mine motorer hadde vært nye og skulle hatt 10 timers innkjøring så ville jeg ikke fundert på hvilket årstall den blir ferdig innkjørt, men om den er innkjørt idag eller imorgen.
Når man først setter foten ombord i båten (som man gjerne gjør hver dag uten regnvær i sommerferien og ofte ellers) så går ofte motoren mer enn 5 timer den dagen. Iløpet av siste 2 uker har jeg kjørt Blindleia og vært i Kragerø, og hele strekningen imellom, tur / retur. Pluss mange småturer og avstikkere innimellom. Og turene går stort sett i ca 5 knop (selv om jeg iblant gir på og passerer 30 knop). Da blir det noen timers gange på motoren, men jeg har ikke timeteller.