Flyfizz Startet 12.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2021 Båten virker til å gi redusert gasspådrag (kanskje 80%) på maks(gjelder 4-takts suzuki 9.9) Den går som en klokke ellers, men jeg sliter med å få båten i plan. Hører tilsvarende motorer i fjorden, og det er tydelig at disse går på høyere turtall på maks. Jeg kjøpte motoren brukt i vinter og har ikke byttet olje på den, da den tidligere eieren hadde gjort dette for ett par år siden. ser av beskrivelsen at advarsel lampen og buzzer sjekker oljetrykk og overoppheting og at det vil resultere i lavere turtall på motor ved feil. Jeg hører kun pipelyd i 3-4 sek og ser rødt lys fram til motoren startes, så jeg antar at ikke det er feil på dette. Beklager litt rotete forklaring, men ikke alltid så lett for oss landkrabber og gjøre oss forstått om båttekniske ting. ? Noen tips til hva dette kan skyldes? PS: Motoren står montert på en liten 11 fots rib. Håper på gode innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 13.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2021 Det er ikke rett å slett en sperre på gasswire slik at den kun yter 9.9 HK? Mulig sperre må fjernes slik at motoren yter 15HK. Sitér dette innlegget Link to post
Flyfizz Svart 13.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2021 Men jeg sammenligner den med andre 9.9 hk. kan gammel olje forårsake dette? Motor/girolje? Får ingen advarsel på lys og buzzer, men kan være verdt ett forsøk!? jeg har sjekket at ved fullt gasspådrag (gasshendel styrekonsoll) så er gassfjæren e.l på forgasser på fullt, så skal ikke være behov for justering av wire.. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 13.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2021 Først fikk du ikkje fullt pådrag, nå får du det likevel. Ja men da er alt i orden likevel da. Du får sjekke ka stigning propellen har, kanskje den har blitt byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 13.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2021 Flyfizz skrev 18 minutter siden: Men jeg sammenligner den med andre 9.9 hk. kan gammel olje forårsake dette? Motor/girolje? Får ingen advarsel på lys og buzzer, men kan være verdt ett forsøk!? jeg har sjekket at ved fullt gasspådrag (gasshendel styrekonsoll) så er gassfjæren e.l på forgasser på fullt, så skal ikke være behov for justering av wire.. Og du vet at de andre kun yter 9.9 HK? For all del, ikke dumt å bytte olja dersom dette ikke er gjort på et par år. Men du burde se inni forgasser om spjeldet åpner helt opp ved fullt pådrag. Sitér dette innlegget Link to post
Flyfizz Svart 13.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2021 Takk for tips, men demonterte, renset og monterte forgasser i våres, så ganske sikker på at alt er korrekt der. ? Sitér dette innlegget Link to post
runn Svart 13.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2021 Hei,har kjøpt en båt med en hino eh 700,noen som vet hvor mann får tak i impeller,diesel og oljefilter til den.? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 Telmo har mykje rart kan prøve der. Men kjære det er ikkje rette plassen å spørre her i denne tråden. Du må starte en egen skal du få svar ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.