Jump to content

Suzuki DF 9.9A får ikke gitt maks gasspådrag

Flyfizz

Recommended Posts

Båten virker til å gi redusert gasspådrag (kanskje 80%) på maks(gjelder 4-takts suzuki 9.9)

Den går som en klokke ellers, men jeg sliter med å få båten i plan.

Hører tilsvarende motorer i fjorden, og det er tydelig at disse går på høyere turtall på maks.

Jeg kjøpte motoren brukt i vinter og har ikke byttet olje på den, da den tidligere eieren hadde gjort dette for ett par år siden.

ser av beskrivelsen at advarsel lampen og buzzer sjekker oljetrykk og overoppheting og at det vil resultere i lavere turtall på motor ved feil.

Jeg hører kun pipelyd i 3-4 sek og ser rødt lys fram til motoren startes, så jeg antar at ikke det er feil på dette.

Beklager litt rotete forklaring, men ikke alltid så lett for oss landkrabber og gjøre oss forstått om båttekniske ting. ?

Noen tips til hva dette kan skyldes?

PS: Motoren står montert på en liten 11 fots rib.

Håper på gode innspill.

Men jeg sammenligner den med andre 9.9 hk.

kan gammel olje forårsake dette? Motor/girolje? Får ingen advarsel på lys og buzzer, men kan være verdt ett forsøk!?

jeg har sjekket at ved fullt gasspådrag (gasshendel styrekonsoll) så er gassfjæren e.l på forgasser på fullt, så skal ikke være behov for justering av wire..

Flyfizz skrev 18 minutter siden:

Men jeg sammenligner den med andre 9.9 hk.

kan gammel olje forårsake dette? Motor/girolje? Får ingen advarsel på lys og buzzer, men kan være verdt ett forsøk!?

jeg har sjekket at ved fullt gasspådrag (gasshendel styrekonsoll) så er gassfjæren e.l på forgasser på fullt, så skal ikke være behov for justering av wire..

Og du vet at de andre kun yter 9.9 HK?

For all del, ikke dumt å bytte olja dersom dette ikke er gjort på et par år.

Men du burde se inni forgasser om spjeldet åpner helt opp ved fullt pådrag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...