Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Det er klart at vi må vekk fra framkomstmidler som forurenser (....meg selv inkludert - kjører en liten dieselbil)..... men har ikke overgangen til el-biler gått litt vel fort? Og hva med alle avgiftene som el-bilene (dvs: el-bileiere :wink:) slipper (nå skal det riktignok endres på dette - har jeg lest et sted), det jeg ikke skjønner er hvorfor har man ikke satset mer på hydrogen? Både Toyota og Honda har hydrogenbiler hvor utslippet er RENT VANN, jeg har hørt at det er en enkel sak å bygge om en forbrenningsmotor til hydrogen (jeg har overhodet ikke greie på motor, refererer bare det jeg har hørt), så hvorfor ikke evt videreføre hydrogenteknologien til fritidsbåtflåten? Er det bare et sp.mål om kapital (kapitalen som rår) og at energiselskapene ikke gidder forske på nye teknologier etc?

Jeg bare spør?

tom Cognac

tom Cognac

Det er klart at vi må vekk fra framkomstmidler som forurenser (....meg selv inkludert - kjører en liten dieselbil)..... men har ikke overgangen til el-biler gått litt vel fort? Og hva med alle avgiftene som el-bilene (dvs: el-bileiere :wink:) slipper (nå skal det riktignok endres på dette - har jeg lest et sted), det jeg ikke skjønner er hvorfor har man ikke satset mer på hydrogen? Både Toyota og Honda har hydrogenbiler, jeg har hørt at det er en enkel sak å bygge om en forbrenningsmotor til hydrogen (jeg har overhodet ikke greie på motor, refererer bare det jeg har hørt), så hvorfor ikke evt videreføre hydrogenteknologien til fritidsbåtflåten? Er det bare et sp.mål om kapital (kapitalen som rår) og at energiselskapene ikke gidder forske på nye teknologier etc?

Jeg bare spør?

• Create New...