Jump to content

Edit History

Vestkystseiler

Vestkystseiler

Kan ikke skjønne annet enn at dette vil føre til større CO2 utslipp.

De fleste fritidsbåter bruker motoren så få timer i løpet av året at reduksjonen i CO2 utslippet vil være mindre enn CO2 utslippet forårsaket av produksjon av batteripakken.

For folk som seiler og stort sett bare bruker motoren for å komme seg inn og ut av havn, blir regnestykket svært ugunstig. Selv bruker jeg kanskje 100l diesel i året (46 fot seilbåt, 63hk motor). Dvs at jeg bruker 2000l på 20 år. Dersom man setter levetiden til batteripakken til 20 år, kan man sammenligne CO2 utslippet fra å brenne 2000l diesel med utslippet fra å produsere en batteripakke på flere hundre kwh. Jeg tror diesel gir mindre utslipp.

Vestkystseiler

Vestkystseiler

Kan ikke skjønne annet enn at dette vil føre til større CO2 utslipp.

De fleste fritidsbåter bruker motoren så få timer i løpet av året at reduksjonen i CO2 utslippet vil være mindre enn CO2 utslippet forårsaket av produksjon av batteripakken.

For folk som seiler som stort sett bare bruker motoren for å komme seg inn og ut av havn, blir regnestykket svært ugunstig. Selv bruker jeg kanskje 100l diesel i året (46 fot seilbåt, 63hk motor). Dvs at jeg bruker 2000l på 20 år. Dersom man setter levetiden til batteripakken til 20 år, kan man sammenligne CO2 utslippet fra å brenne 2000l diesel med utslippet fra å produsere en batteripakke på flere hundre kwh. Jeg tror diesel gir mindre utslipp.

• Create New...