Jump to content

Edit History

nomen

nomen

Mouche skrev 42 minutter siden:

Som en "kuriositet" kan nevnes at ASKO Agder (de som distribuerer all maten vi spiser) har nå tre eldrevne lastebiler i gang ut fra Lillesand, og på hver av disse regner de med å spare 50.000 liter diesel i året.  Ja, de er dyre, ja de har store batterier, men at det fungerer er det liten tvil om

Ja, i denne sammenhengen blir dette en kuriositet.

Disse bilene du referer til går 40-50 timer i uken hele året, de går stort sett fra A til B og tilbake til A hvor det står ett kraftig ladeanlegg parat.

 

Her snakker man om båter som brukes 1-200 timer i året, de svinser mye rundt i skjørgården og til mindre byer. Og er man heldig finner man ett ledig 10 A stikk for å lade nok til å holde kjøleskapet gående.

 

Ikke misforstå EL lastebiler til distribusjon kan i mange tilfeller fungere utmerket, men for mange fritidsbåter fungerer det ikke. Ikke nå, og neppe om 8 år.

 

Det er mange andre ting vi bør elektrifisere før vi bygger ut små gjestehavner med flere Mw ladekapasitet for 4-5 ukers bruk.

nomen

nomen

Mouche skrev 39 minutter siden:

Som en "kuriositet" kan nevnes at ASKO Agder (de som distribuerer all maten vi spiser) har nå tre eldrevne lastebiler i gang ut fra Lillesand, og på hver av disse regner de med å spare 50.000 liter diesel i året.  Ja, de er dyre, ja de har store batterier, men at det fungerer er det liten tvil om

Ja, i denne sammenhengen blir dette en kuriositet.

Disse bilene du referer til går 40-50 timer i uken hele året, de går stort sett fra A til B og tilbake til A hvor det står ett kraftig ladeanlegg parat.

 

Her snakker man om båter som brukes 1-200 timer i året, de svinser mye rundt i skjørgården og til mindre byer. Og er man heldig finner man ett ledig 10 A stikk for å lade nok til å holde kjøleskapet gående.

 

Ikke misforstå EL lastebiler til distribusjon kan i mange tilfeller fungere utmerket, men for mange fritidsbåter fungerer det ikke. Ikke nå, og neppe om 8 år.

nomen

nomen

Mouche skrev 39 minutter siden:

Som en "kuriositet" kan nevnes at ASKO Agder (de som distribuerer all maten vi spiser) har nå tre eldrevne lastebiler i gang ut fra Lillesand, og på hver av disse regner de med å spare 50.000 liter diesel i året.  Ja, de er dyre, ja de har store batterier, men at det fungerer er det liten tvil om

Ja, i denne sammenhengen blir dette en kuriositet.

Disse bilene du referer til går 40-50 timer i uken hele året, de går stort sett fra A til B og tilbake til A hvor det står ett kraftig ladeanlegg parat.

 

Her snakker man om båter som brukes 1-200 timer i året, de svinser mye rundt i skjørgården og til mindre byer. Og er man heldig finner man ett ledig 10 A stikk for å lade nok til å hllde kjøleskapet gående.

nomen

nomen

Mouche skrev 30 minutter siden:

Som en "kuriositet" kan nevnes at ASKO Agder (de som distribuerer all maten vi spiser) har nå tre eldrevne lastebiler i gang ut fra Lillesand, og på hver av disse regner de med å spare 50.000 liter diesel i året.  Ja, de er dyre, ja de har store batterier, men at det fungerer er det liten tvil om

Ja, i denne sammenhengen blir dette en kuriositet.

Disse bilene du referer til går nærmest 24/7 hele året, de går stort sett fra A til B og tilbake til A hvor det står ett kraftig ladeanlegg parat.

 

Her snakker man om båter som brukes 1-200 timer i året, de svinser mye rundt i skjørgården og til mindre byer. Og er man heldig finner man ett ledig 10 A stikk for å lade nok til å hllde kjøleskapet gående.



×
×
  • Create New...