AVAD
Midtpinne skrev 20 minutter siden:Hmm, nå tenker jeg at jeg trekker meg ut av denne debatten. Ikke fordi jeg er blitt overbevist av gode argumenter, men fordi det virker som akseptert å skjelle ut meningsmotstandere og gi dem kallenavn.
Det er lite hyggelig og det er trist for båtplassen.
Jeg oppfattet det du reagerer på som litt flåsete humoristisk, men med en klar undertone. Jeg har respekt for forskjellige synspunkt, og tenker humor er bra for å illustrere, men å dra det jeg (personlig) oppfatter som et "krenket kort" blir minst like flåsete i mine øyne. Jeg har illustrert en del klare motforestillinger mot realismen i å elektrifisere fritidsbåter i et land med en kystlinje på 103.000 km, men tar i mot andre vurderinger. Du kan ha tanker og ideer andre ikke har og motsatt. I mine øyne er alt konstruktivt basert velkomment i alle debatter. Når en derimot begynner å føle bør en kanskje se utenfor seg og sitt og lese seg opp ift hvor forskjellige vi er. Noen liker seil, andre motor. Noen liker fart andre å tøffe avgårde. Det er når noen få mener de vet bedre enn alle andre hva som er rett for alle at vi er på ville veier. Da lefler en i såfall (kun en generell betraktning) med politisk ideologi vi i Norge ikke ønsker å være bekjent av.
For i et litt videre perspektiv - ift båt - blir verden stadig fullere av 40-50 fots båter med 4-6x 450 hk på hekken. Som show-off for status. Mens majoriteten av det norske folk bruker sjøen. Vidt forskjellig. Hilser til hverandre og har stort sett respekt for hverandre.
Det må vi fortsette med. Men det må være lov å si at det Venstre her fremmer er tullete symbolpolitikk som bare vil medføre mer forbruk og mer miljøbelastning. Alt medtatt. Jeg har ingen problemer med å gå lengre inn på dette teknisk.
Ønsker deg en fin dag!