Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Ida Marie III skrev for 6 timer siden:

Nei, du vet ikke...du antar og tror...

Feil, du skal ikke lese mye astronomi for å forstå dette. Din visjon bygger på uvitenhet!

Merkelig at det var mennesker på denne planeten tidligere da...

Det var langt varmere på kloden en rekke ganger tidligere en det nå er...

Hysteriet går nok over...

Det er riktig at det har vært varmere på kloden tidligere.

Napoleons store armé ble nærmeste tilintetgjort da den iskalde vinteren overmannet den sommerkledde hæren i 1812. 800 år tidligere hadde vikingene i Norden laget vikingskip av treslag som ikke lenger finnes i nordisk fauna. Sagaen forteller om vindruedyrking på friland, noe som ikke kunne skjedd med dagens klima. I mellom dette opplevde Europa på 1600-tallet en lang og bitende kuldeperiode. Forskere mener at jordkloden ble dannet for 4,6 milliarder år siden og at det oppstod liv på overflaten før det var gått én milliard år.  I avsetninger fra vel 600000 og til for 200000 år siden i Afrika og Europa har det blitt funnet en rekke fossiler som vi betegner som arkaisk Homo Sapiens. 

Hvis du er i stand til å danne deg et tidsbilde skjønner du at tilstedeværelsen av det moderne mennesket (Homo Sapiens) har bare vært en liten (svært liten) del av denne klodens levetid. 
Det som er bekymringsfullt nå er at klimaendringene skjer mye fortere enn tidligere. Og når middeltemperaturen stiger over en bestemt grense (ref. 2 grader i Paris-avtalen) vil det ikke være mulig å reversere temperaturen. Havnivåene vil stige (personlig vil jeg da få en eiendom med egen strandlinje - jeg JUBLER :cool: ), Slottet og Stortinget i Oslo vil sannsynligvis også få egen strandlinje, mange leiligheter og butikker i Bar Code, Aker brygge etc vil ligge under vann og mange øyer i Stillehavet, det Indiske hav etc vil bli lagt under vann. Samfunn vil opphøre. Mange planter, dyr og innsekter vil naturlig nok overleve denne klimaendringen. Derimot er vi ikke helt sikre på hvordan mennesket vil takle klimaendringene. Jeg skjønner at du ikke tror noe på dette - dessverre viser du bare med all tydelighet din uvitenhet om dagens situasjon, våre barns ve og vel og du gir blaffen i framtiden. Jeg håper inderlig for din skyld at du ikke har barn - eller barnebarn!
tom Cognac

tom Cognac

Feil, du skal ikke lese mye astronomi for å forstå dette. Din visjon bygger på uvitenhet!

Napoleons store armé ble nærmeste tilintetgjort da den iskalde vinteren overmannet den sommerkledde hæren i 1812. 800 år tidligere hadde vikingene i Norden laget vikingskip av treslag som ikke lenger finnes i nordisk fauna. Sagaen forteller om vindruedyrking på friland, noe som ikke kunne skjedd med dagens klima. I mellom dette opplevde Europa på 1600-tallet en lang og bitende kuldeperiode. Forskere mener at jordkloden ble dannet for 4,6 milliarder år siden og at det oppstod liv på overflaten før det var gått én milliard år. 

Hvis du er i stand til å danne deg et tidsbilde skjønner du at tilstedeværelsen av det moderne mennesket (Homo Sapiens) har bare vært en liten (svært liten) del av denne klodens levetid. 
Det som er bekymringsfullt nå er at endringene skjer mye fortere enn tidligere. Og når middeltemperaturen stiger over en bestemt grense (ref. 2 grader i Paris-avtalen) vil det ikke være mulig å reversere temperaturen. Havnivåene vil stige (personlig vil jeg da få en eiendom med egen strandlinje - jeg JUBLER :cool: ), Slottet og Stortinget i Oslo vil sannsynligvis også få egen strandlinje, mange leiligheter og butikker i Bar Code, Aker brygge etc vil ligge under vann og mange øyer i Stillehavet, det Indiske hav etc vil bli lagt under vann. Samfunn vil opphøre. 
Jeg skjønner at du ikke tror noe på dette - dessverre viser du bare med all tydelighet din uvitenhet om dagens mennesker, deres ve og vel og du gir blaffen i framtiden. Jeg håper inderlig for din skyld at du ikke har barn - eller barnebarn!
tom Cognac

tom Cognac

Napoleons store armé ble nærmeste tilintetgjort da den iskalde vinteren overmannet den sommerkledde hæren i 1812. 800 år tidligere hadde vikingene i Norden laget vikingskip av treslag som lenger finnes i nordisk fauna. Sagaen forteller om vindruedyrking på friland, noe som ikke kunne skjedd med dagens klima. I mellom dette opplevde Europa på 1600-tallet en lang og bitende kuldeperiode. Forskere mener at jordkloden ble dannet for 4,6 milliarder år siden og at det oppstod liv på overflaten før det var gått én milliard år. 

Det som er bekymringsfullt nå er at endringene skjer mye fortere enn tidligere. Og når middeltemperaturen stiger over en bestemt grense (ref. 2 grader i Paris-avtalen) vil det ikke være mulig å reversere temperaturen. Havnivåene vil stige (personlig vil jeg da få en eiendom med egen strandlinje - jeg JUBLER :cool: ), Slottet og Stortinget i Oslo vil sannsynligvis også få egen strandlinje, mange leiligheter og butikker i Bar Code, Aker brygge etc vil ligge under vann og mange øyer i Stillehavet, det Indiske hav etc vil bli lagt under vann. Samfunn vil opphøre. 
Jeg skjønner at du ikke tror noe på dette - dessverre viser du bare med all tydelighet din uvitenhet om dagens mennesker, deres ve og vel og du gir blaffen i framtiden. Jeg håper inderlig for din skyld at du ikke har barn - eller barnebarn!

• Create New...