Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

AVAD skrev for 4 timer siden:

Du som advokerer elbåt? Har du en 6 år gammel mobil? 17 år gammel bil? Ingen shopping? Lapper klærne? Tre par sko? Møbler fra før årtusenskiftet? I uoppusset hus? Ikke? 

Alt henger sammen. Er det ikke bare bittelitt rart at "planeten koker" mens du skal shoppe? Stadig mer....?  Teller ikke CO2'en produsert i eller på vei fra Kina? Hvor er din andel av plantematen fra markedsførere og handelsstand der?  Nå ja. Jeg er av en annen oppfatning ift CO2, men det har jeg allerede belyst. 

Takk for interessant og omfattende innlegg. 

Pussig at du nevner det, men jeg har en 6,5 år gammel mobil og 21 år gammel bil, uten at jeg dermed lider noen nød sånn sett :giggle: 

Ja, vurderer elbil under forutsetning av at den er primært produsert i Europa. Og her skjer det jo ting nå om dagen kan man trygt si, så det ser jo relativt lyst ut på den fronten. Fristende med lave driftskostnader, og enkelt vedlikehold for en som alltid har gjort det aller meste av vedlikehold og reparasjoner selv de siste 35-40 årene (moped 1981 :giggle: ).

At det kommer en flom av elbiler til Norge helt fra Kina er vel ikke bare positivt. Japan, Sør-Korea og USA blir liksom noe annet. Det er i det minste nasjoner styrt på en helt annen måte... Men det bør jo være litt mere bærekraftig at man kjøper noe som er produsert i vår egen verdensdel.

Det skal ikke så mye forståelse/intelligens til for å skjønne at dette med elbåt er en utopi for de aller fleste i overskuelig framtid. Egentlig betyr dette forslaget at salg av nye båter (egentlig salg nye fossildrevne båtmotorer kan man jo si) i praksis skal forbys fra 2030. Med mindre de altså er elektrisk drevet, noe som ikke vil bli et relevant, brukbart eller ønsket alternativ for 98% av båtbrukerne.

Teerex

Teerex

Du som advokerer elbåt? Har du en 6 år gammel mobil? 17 år gammel bil? Ingen shopping? Lapper klærne? Tre par sko? Møbler fra før årtusenskiftet? I uoppusset hus? Ikke? 

Alt henger sammen. Er det ikke bare bittelitt rart at "planeten koker" mens du skal shoppe? Stadig mer....?  Teller ikke CO2'en produsert i eller på vei fra Kina? Hvor er din andel av plantematen fra markedsførere og handelsstand der?  Nå ja. Jeg er av en annen oppfatning ift CO2, men det har jeg allerede belyst. 

Pussig at du nevner det, men jeg har en 6,5 år gammel mobil og 21 år gammel bil, uten at jeg dermed lider noen nød sånn sett :giggle: 

Ja, vurderer elbil under forutsetning av at den er primært produsert i Europa. Og her skjer det jo ting nå om dagen kan man trygt si, så det ser jo relativt lyst ut på den fronten. Fristende med lave driftskostnader, og enkelt vedlikehold for en som alltid har gjort det aller meste av vedlikehold og reparasjoner selv de siste 35-40 årene (moped 1981 :giggle: ).

At det kommer en flom av elbiler til Norge helt fra Kina er vel ikke bare positivt. Japan, Sør-Korea og USA blir liksom noe annet. Det er i det minste nasjoner styrt på en helt annen måte... Men det bør jo være litt mere bærekraftig at man kjøper noe som er produsert i vår egen verdensdel.

Det skal ikke så mye forståelse/intelligens til for å skjønne at dette med elbåt er en utopi for de aller fleste i overskuelig framtid. Egentlig betyr dette forslaget at salg av nye båter (egentlig salg nye fossildrevne båtmotorer kan man jo si) i praksis skal forbys fra 2030. Med mindre de altså er elektrisk drevet, noe som ikke vil bli et relevant alternativ for 98% av båtbrukerne.

Teerex

Teerex

Det skal ikke så mye forståelse/intelligens til for å skjønne at dette med elbåt er en utopi for de aller fleste i overskuelig framtid. Egentlig om at salg av nye båter (egentlig salg nye fossildrevne båtmotorer kan man jo si) i praksis skal forbys fra 2030. Med mindre de altså er elektrisk drevet, noe som ikke vil bli et relevant alternativ for 98% av båtbrukerne.

• Create New...