Jump to content

Edit History

AVAD

AVAD

Mouche skrev 15 minutter siden:

De råvarer du viser til omsettes jo daglig, ja hvert sekund, på f.eks LME i London, og det gjøres av en rekke forskjellige aktører, også rene spekulanter, eller "jobbers" som de også omtales som. For å få tilstrekkelig omsetning, likviditet, så er også disse spekulantene viktige.

Da får du bare fortsette å late som om dette ikke vil påvirke noen ift reforhandling av f.eks 6-12 mnd kontrakter.  Hvor ER du egentlig? Ute etter å kverulere om alt og alle? Jeg dokumenterer at råvareprisene på mineraler som inngår i batterier har hatt en markant oppgang. Så "later du" som om det er uten betydning for noe som helst. Er det slik at verdens stater har bestemt seg for å dekke opp den økte kostnaden for produsenter? ??? Har du tall som støtter din prognose? Som åpenbart divergerer fra virkeligheten. Jeg hadde en lignende diskusjon med en med ditt ståsted i mars.  Jeg tok "åpenbart" feil. Prisene ville komme ned snart. Snart har passert for lengst og prisene fortsetter opp.  Slutt å kommenter med selvfølgeligheter (hvor råvarer omsettes, og at det spekuleres, juhu du er nok den eneste i verden som vet det? ???) og bidra med innsikt, analyser, tall, prognoser. Eller la helt være. Jeg dekket fenomenet spekulasjon ved å vise til faktiske hendelser (ris, tømmer,BTC). Ikke svada. Her må du opp mange nivåer før du bidrar konstruktivt.  Noen ganger er taushet gull. 

Ja, jeg er direkte i formen, men bidra er du snill. 

Mouche skrev 15 minutter siden:

Nei, det siste året, er ikke et langt nok tidsbilde og de som er avhengig av innkjøp av råvarer gjør det med en helt annen tidshorisont enn noen måneder eller et år! Av den grunn investerte f.eks Hydro:

I denne debatten er vel det det klareste signal en kan få på Hydros forventninger om pris/etterspørsel fremover. Litt selvmotsigende argument når du advokerer at prisene nå er et blaff? ???

AVAD

AVAD

Mouche skrev 1 minutt siden:

De råvarer du viser til omsettes jo daglig, ja hvert sekund, på f.eks LME i London, og det gjøres av en rekke forskjellige aktører, også rene spekulanter, eller "jobbers" som de også omtales som. For å få tilstrekkelig omsetning, likviditet, så er også disse spekulantene viktige.

Da får du bare fortsette å late som om dette ikke vil påvirke noen ift reforhandling av f.eks 6-12 mnd kontrakter.  Hvor ER du egentlig? Ute etter å kverulere om alt og alle? Jeg dokumenterer at råvareprisene på mineraler som inngår i batterier har hatt en markant oppgang. Så "later du" som om det er uten betydning for noe som helst. Er det slik at verdens stater har bestemt seg for å dekke opp den økte kostnaden for produsenter? ??? Har du tall som støtter din prognose? Som åpenbart divergerer fra virkeligheten. Jeg hadde en lignende diskusjon med en med ditt ståsted i mars. Jeg tok feil. Prisene ville komme ned snart. Snart har passert og prisene fortsetter opp.  Slutt å kommenter med selvfølgeligheter (hvor råvarer omsettes, og at det spekuleres, juhu du er nok den eneste i verden som vet det? ???) og bidra med innsikt, analyser, tall, prognoser. Eller la helt være. Jeg dekket fenomenet spekulasjon ved å vise til faktiske hendelser (ris, tømmer,BTC). Ikke svada. Her må du opp mange nivåer før du bidrar konstruktivt.  Noen ganger er taushet gull. 

Ja, jeg er direkte i formen, men bidra er du snill. 

Mouche skrev 11 minutter siden:

Nei, det siste året, er ikke et langt nok tidsbilde og de som er avhengig av innkjøp av råvarer gjør det med en helt annen tidshorisont enn noen måneder eller et år! Av den grunn investerte f.eks Hydro:

I denne debatten er vel det det klareste signal en kan få på Hydros forventninger om pris/etterspørsel fremover. Litt selvmotsigende argument når du advokerer at prisene nå er et blaff? ???

• Create New...