Mizar
Stradivarius skrev 50 minutter siden:Hva som er hoveddriveren bak klimaendringene trenger man egentlig ikke å ta stilling til i dette spørsmålet. CO2 er en drivhusgass, det vet vi alle sammen, og det er derfor bred enighet om at man skal prøve å begrense CO2-utslippet. Dette er utgangspunktet og det påvirkes ikke av hvorvidt man tror at menneskeskapte utslipp har noe å si eller ikke.
For å kalle den en drivhusgass, bør den vel ha en dokumenterbar drivhus effekt.
Ut fra det øvrige resonnmentet du gir om gassen, kunne man like gjerne kalle den en gass-ressurs. Den er næring for planter. Å plante grønne vekster i stedet, ville kompensere mye for menneskeskapte utslipp tror jeg. Hvis CO" har noen stor betydning for lufttemperaturen i det hele tatt.
Den viktigste (fullstendig dominerende) energikilden er i hvertfall strålingen fra sola. Lite våre politikere kan gjøre me den saken. Så la oss bygge et hyggelig samfunn sammen i stedet for å betale penger til disse illusjonsmakerne vi har gitt for mye makt.
Jeg har beholdt oljebasert fyring, men bruker den selvsagt ikke ulovlig. En slags "føre var" vurdering, bare.
Eldrift i båt? Njaa... og da er jeg opptatt av fremdrift som sikkerhet, Ingen ønsker å gå tom for batterienergi når det plutselig blåser opp og man må forflytte til et tryggere sted?