Timmeeh Startet 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2021 Har en askeladden her med to styreposisjoner, type ultraflex UP20F (innerste og laveste pumpe) ultraflex ukjent trolig samme type utvendig, med en UC94 sylinder på en 150hk suzuki. Når det kjøres må jeg ratte mot babord for å holde stø kurs. Har nettop luftet nederste pumpe med slange og kanne til reservoir på øverste. Pumpet gjennom noen ganger, sikkert 5L totalt. Lite luft, og nå er det ihvertfall fritt. Jeg kan bevege motor 8-10mm på sylinderen når den står i ro. Tyder på luft sant? Innerste pumpe kan jeg rotere sakte til babord selv om det er fullt rattoverslag. Til styrbord møter jeg motstand. Øverste/uteposisjon er det motstand begge veier. Kan det være en tilbakeslagsventil på innerste pumpe som forårsaker alt dette? Jeg tenker det er en intern lekkasje et sted, men kanskje ikke i sylinderen. Den siger ikke såvidt jeg vet når den er opptiltet og står i midt pos... Men kan jo være verdt å skifte tetninger i sylinder likevel, koster lite og er fort gjort.. Tips mottas med takk! Oljenivå er stabilt, og det funker tålig ok.. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 14.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2021 Kan tyde på problemer med tilbakeslagsventilene i en av rattpumpene. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 15.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2021 Ja, enig der. Kan det være årsaken til at jwg kan bevege på sylinderen også? Er det sannsynligvis ventilen på pumpa ute som er dårlig, iogmed at jeg kan bevege rattet på den inne? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 15.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2021 Er styrefinnen(sink) på motor riktig justert? Svinger motor en vei i fart må du justere finnen samme vei som motor vil gå. Veldig lite som skal til..... HAr ikke peiling om hydraulisk styring er sensibel for slikt men bare en ide..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.