Jump to content

Edit History

Torsen67

Torsen67

Hei. Dette har jeg vært borte i før. Du må sjekke at slangen fra påfylling og ned til tanken er 100% tett. Er det ikke tett mellom påfylling på dekk, og tett mellom påfylling og slangen, så vil det komme regnvann ned i tanken. Tec-7 mellom påfylling og dekk, samt nye slangeklemmer vil fikse dette. Bruk 2 syrefaste klemmer både oppe og nede på slangen.

Sørg for nytt dieselfilter og renset vannutskiller.

Rens også tanken. Siden du nå får fyr på den, så ha Alron for diesel i tanken sammen med ny diesel. Alron gjør at vannet sakte men sikkert vil blande seg med dieselen som en slags tåke, så vil vannet brenne opp sammen med dieselen. Jeg bruker alltid Alron og tanken min er som ny innvendig.

Skal ikke si at dette vil løse problemet, men det er en måte å få vannet ut av kriker og kroker i systemet.

Torsen67

Torsen67

Hei. Dette har jeg vært borte i før. Du må sjekke at slangen fra påfylling og ned til tanken er 100% tett. Er det ikke tett mellom påfylling på dekk, og tett mellom påfylling og slangen, så vil det komme regnvann ned i tanken. Tekt mellom på fylling og dekk, samt nye slangeklemmer vil fikse dette. Bruk 2 syrefaste klemmer både oppe og nede.

Sørg for nytt dieselfilter og renset vannutskiller.

Rens også tanken. Siden du nå får fyr på den, så ha Alron for diesel i tanken sammen med ny diesel. Alron gjør at vannet sakte men sikkert vil blande seg med dieselen som en slags tåke, så vil vannet brenne opp sammen med dieselen. Jeg bruker alltid Alron og tanken min er som ny innvendig.

Skal ikke si at dette vil løse problemet, men det er en måte å få vannet ut av kriker og kroker i systemet.

• Create New...