Swingswong Startet 15.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2021 Jeg har en tynn list som går over hele targabøylen. Den slipper litt gjennom litt vann ved mye regn. Dette kommer inn i båten. Jeg tenker å skru den av, rengjøre og smøre på noe lurium som pakning under før seg skrur den til igjen. Hva bruker jeg her? Har tec-7, men det er kanskje ikke det beste å bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2021 (redigert) Jeg hadde brukt noe som ikke limer hardt, for det kan jo være greit å få den av igjen. Marine tetting, marine silikon eller noe slikt. Sannsynligheten er vel stor for at det kan være i selve skruehullene det lekker? Jeg hadde lekkasje i bolthullene på daviterne og brukte en slik marine sealant fra Biltema for den hadde jeg liggende. Nå tett. Redigert 16.Juli.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fantino Svart 16.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2021 Dersom det er ørsmå ‘gliper’ og evt skruehull som lekker så er denne verdt et forsøk: https://www.maritim.no/captain-tolley?gclid=CjwKCAjw3MSHBhB3EiwAxcaEu1MYLiHSSkxtU9oexouIDCA-_ceGREPO7huUpjDBjE8OP778uoNewxoCHHMQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 16.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2021 Takk for svar. Det er nok ikke skruehullene for da ville det kommet inn i bøylen. Dette kommer inn bak listen og følger listen et stykke nedover før det drypper ned og treffer litt lengre ned på kanten targaen er festet på. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2021 Noen som har produktforslag til Marine tetting eller noe slikt som ikke stivner? Helst hvit. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2021 https://www.byggmakker.no/maling/fugemasse-og-lim/byggfug-butyl-hvit-300ml/ Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2021 Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.