Maika Startet 18.Juli.2021 Del på Facebook Startet 18.Juli.2021 (redigert) Min Yamaha 8HK to-takt gikk mye dårligere enn i fjor. Jeg åpnet dekselet, og så at jeg kunne dytte armen wire-en en god del lenger enn det gasshåndtaket kunne dra wire-en. Jeg justerte mutterne som fikserer wire-en endel (men ikke manks), og fikk da mye mer fart. 1. Er det normalt at disse blir slappere, og at de må justereres? 2. Kan jeg justere den så langt som jeg kan dytte armen, eller er det en fornuftig grunn til at den ikke skal kunne gå på full guffe? Redigert 18.Juli.2021 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Juli.2021 Del på Facebook Svart 18.Juli.2021 1. Nei, de skal ikke kunne strekkes såpass, men wiren kan kanskje ha sklidd litt i mutterfestet? 2. Du kan sikkert gi full gass uten problemer, men når båten har kommet i plan ville jeg redusert pådraget noe for ikke å kjøre på full pupp hele tiden. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
pipe Svart 18.Juli.2021 Del på Facebook Svart 18.Juli.2021 Det er vel ikke være enn å se når gasspleldet står helt åpent i forgasseren. Normalt må du ta av luftfiltret for å se Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 18.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2021 Popeye70 skrev 18 minutter siden: 1. Nei, de skal ikke kunne strekkes såpass, men wiren kan kanskje ha sklidd litt i mutterfestet? 2. Du kan sikkert gi full gass uten problemer, men når båten har kommet i plan ville jeg redusert pådraget noe for ikke å kjøre på full pupp hele tiden. Wire-en var fiksert skikkelig med to muttere, så jeg kan ikke skjønne at den har sklidd noe. Men ok, da tester jeg med å dra den så langt den går. Da blir det moro å teste:) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 18.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2021 pipe skrev 20 minutter siden: Det er vel ikke være enn å se når gasspleldet står helt åpent i forgasseren. Normalt må du ta av luftfiltret for å se Og hvis jeg dytter lenger enn det, så kommer det for mye luft inn i blandingen eller noe i den duren? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 18.Juli.2021 Del på Facebook Svart 18.Juli.2021 Maika skrev 9 minutter siden: Og hvis jeg dytter lenger enn det, så kommer det for mye luft inn i blandingen eller noe i den duren? Nei,det finnes ganske sikkert en stopper slik att ikke spjeldet begynner å lukke seg igjen Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 19.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Da var det rett opp i plan igjen med kone, hund og meg, totalt ca.170kg+90kg jolle og motor. 8HK 2-takter sparker bra👍 Hendelen kan fortsatt dreies enda litt, men fikseringen til wire-en kan ikke justeres strammere. Uansett snakk om temmelig lite, så for å komme opp i plan med unger på tilsammen 100kg så får jeg vel fortsette å lete etter en Vmax:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.