Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

landkrabbe_ skrev 51 minutter siden:

Jeg har en Suzuki 300hk som jeg gikk nedpå et skjær. Det var tilnærmet ingen fart. Motoren sto i revers når motoren traff skjæret.

 

Jeg fikk en bøy i det ene propellbladet.

 

Kan båten brukes normalt? Hva bør jeg sjekke? Hvordan kan jeg for eksempel sjekke kast i aksling på en utenbordsmotor?

 

Jeg er litt i samme situasjon som deg akkurat nå. Skulle flytte jolla for natta i går kveld, og presterte å bakke på en stein. Dette er en Mercury 100 med alu propell. 

 

Jeg kommer til å rette ut bulken med ei tang og file litt på skaden. Tenker da at jeg bruker båten mest i skrogfart til vi kommer hjem, da bytter jeg propell. 

 

For å sjekke aksel for kast må du ta av propell og klokke aksel med måleur. Stålpropellen er vesentlig hardere enn alupropellen, så muligheten for å bøye akselen er større. 

 

 

Komodo

Komodo

landkrabbe_ skrev 51 minutter siden:

Jeg har en Suzuki 300hk som jeg gikk nedpå et skjær. Det var tilnærmet ingen fart. Motoren sto i revers når motoren traff skjæret.

 

Jeg fikk en bøy i det ene propellbladet.

 

Kan båten brukes normalt? Hva bør jeg sjekke? Hvordan kan jeg for eksempel sjekke kast i aksling på en utenbordsmotor?

 

 

 

Komodo

Komodo

landkrabbe_ skrev 51 minutter siden:

Jeg har en Suzuki 300hk som jeg gikk nedpå et skjær. Det var tilnærmet ingen fart. Motoren sto i revers når motoren traff skjæret.

 

Jeg fikk en bøy i det ene propellbladet.

 

Kan båten brukes normalt? Hva bør jeg sjekke? Hvordan kan jeg for eksempel sjekke kast i aksling på en utenbordsmotor?

 

20210718_200738.jpg.a76dba35f058033cc6d727dd60d90624.jpg

 

20210718_200732.jpg.7e20bb1ca36db3424e598d69340fd9ee.jpg

 

20210718_200729.jpg.f1bf93989c813f54ef2cab409143a928.jpg

 



×
×
  • Create New...