Jump to content

Edit History

Campingcruisern

Campingcruisern

Sinvano skrev for 2 timer siden:

Du kan grunne og så vente noe før du lakker men det bør ikke gå mer enn et døgn, da må du ofte matte ned grunningen igjen for å få heft til lakken.

Når du skal gjøre jobben under vannlinje.

Etter du har sparklet og pusset bør du gå på med epoxyprimer. Her kan du legge 4-6 lag. Epoxyprimer danner et "vanntett" sjikte. Du kan med fordel legge bunnstoff oppå siste lag primer før det har tørket helt, da får du god heft.

Bruker man ikke epoxy primer som grunning over vannlinjen?

Men hvis jeg belager meg på at jeg må over å matte ned litt, så går det fint om jeg får ett opphold på lengre tid mellom grunning og polyuretan maling? 

Hvordan tåler en båt pusset eller eventuelt bare sparklet etterpå med epoxy sparkel å stå i regn. Hvis jeg får rengværs periode før jeg får grunnet. Eller mellom grunning og lakkering. Bør den da dekkes helt til? 

Campingcruisern

Campingcruisern

Sinvano skrev for 1 time siden:

Du kan grunne og så vente noe før du lakker men det bør ikke gå mer enn et døgn, da må du ofte matte ned grunningen igjen for å få heft til lakken.

Når du skal gjøre jobben under vannlinje.

Etter du har sparklet og pusset bør du gå på med epoxyprimer. Her kan du legge 4-6 lag. Epoxyprimer danner et "vanntett" sjikte. Du kan med fordel legge bunnstoff oppå siste lag primer før det har tørket helt, da får du god heft.

Bruker man ikke epoxy primer som grunning over vannlinjen? Men hvis jeg belager meg på at jeg må over å matte ned litt, så går det fint om jeg får ett opphold på lengre tid mellom grunning og polyuretan maling? 

Hvordan tåler en båt pusset eller eventuelt bare sparklet etterpå med epoxy sparkel å stå i regn. Hvis jeg får rengværs periode før jeg får grunnet. Eller mellom grunning og lakkering. Bør den da dekkes helt til? 

• Create New...