Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Komodo skrev for 13 timer siden:

Smart. Men må de være så store? 2" BSP er 59,6mm utvendig. 

Du kan sikkert gå ned til 1 1/2" men siden nivåene fortrinnsvis skal utlignes like fort som man fyller uten ekstra trykk så tror jeg ikke at jeg ville gått noe særlig lengre ned. Enkelte anlegg har jo ganske god fyllekapasitet.

Det er forresten en veldig irriterende måte både Princess og Fairline har laget fyllesystemene til disse båtene på, der man må dra den svarte, skitne bunkersslangen over eller rundt båten for å få fylt begge tankene. Det irriterte meg mer enn en gang og det ble lagt ned noen undøvendige timer med vasking gjennom tiden jeg var eier av noe tilsvarende. Tenk om de bare kunne installert fylletilkoplingene til SB/BB tank ved siden av hverandre, evt. i hekken.

Chiefengineer

Chiefengineer

Komodo skrev for 13 timer siden:

Smart. Men må de være så store? 2" BSP er 59,6mm utvendig. 

Du kan sikkert gå ned til 1 1/2" men siden nivåene fortrinnsvis skal utlignes like fort som man fyller uten ekstra trykk så tror jeg ikke at jeg ville gått noe særlig lengre ned. Enkjele anlegg har jo ganske god fyllekapasitet.

Det er forresten en veldig irriterende måte både Princess og Fairline har laget fyllesystemene til disse båtene på, der man må dra den svarte, skitne bunkersslangen over eller rundt båten for å få fylt begge tankene. Det irriterte meg mer enn en gang og det ble lagt ned noen undøvendige timer med vasking gjennom tiden jeg var eier av noe tilsvarende. Tenk om de bare kunne installert fylletilkoplingene til SB/BB tank ved siden av hverandre, evt. i hekken.

• Create New...