Hulda
Jeg tror ikke noe på at de har kastet gammel info. Til det har jeg jobbet med for mange engelske selskaper. Men, de er ikke pålagt å oppbevare info/deler mer enn 10 år etter produksjonsdato. Deretter har de en garantiordning som sikkert er 'europeisk'. Der slår man igjen døra etter to år. Og denne prosedyren er det mange som følger, selv om forespurt info. kun er et par tastetrykk unna.
Avsluttet i forrige uke et prosjekt i forbindelse med oversetting av teknisk manual til norsk for et fransk produkt. Min fotnote var at de bør få en norsk jurist til å gjennomgå garantibetingelsene. Hvis ikke vil de havne for norsk rett ganske snart. De ringte meg opp, og fikk en kjapp gjennomgang. Og fant ut at de trolig måtte heve prisen i det norske markedet, om produktet skal markedsføres her. Min siste kommentar var 'det skal mye til at jeg kjøper et teknisk produkt i utlandet om det ikke har svært mye lavere pris enn i Norge'. Norge er på mange områder et servicesamfunn som man ikke finner så mange andre plasser i Europa.
Glemte moralen som er: Ikke noe poeng å prøve å få noe ut av Princess, så lenge du ikke har store økonomiske muskler, på arabisk-prins-nivå.