Jump to content

Edit History

Vittig

Vittig

Vet ikke om det er padleeffekten det er snakk om men har styrt en fairline phantom 37 med fast aksling og ror. Der la jeg rattet over til ene siden for å jobbe meg skrått sidelengs inn til brygga. Deler av kraft sendt bakover ble sendt sidelengs så brukte jeg motorene til å stabilisere. Gjorde det enklere å legge til, spesielt med litt vind. Var uten baugthruster.

Bruker forsåvidt samme prinsipp på seilbåten jeg har i dag, der effekten er enda større, selv om jeg bare har en motor.

Dette er en stor fordel med å ha ror rett bak propellen.

Vittig

Vittig

Vet ikke om det er padleeffekten det er snakk om men har styrt en fairline phantom 37 med fast aksling og ror. Der la jeg rattet over til ene siden for å jobbe meg skrått sidelengs inn til brygga. Deler av kraft sendt bakover ble sendt sidelengs så brukte jeg motorene til å stabilisere. Gjorde det enklere å legge til, spesielt med litt vind. Var uten baugthruster.

Bruker forsåvidt samme prinsipp på seilbåten jeg har i dag, der effekten er enda større, selv om jeg bare har en motor.

Vittig

Vittig

Vet ikke om det er padleeffekten det er snakk om men har styrt en fairline phantom 37 med fast aksling og ror. Der la jeg rattet over til ene siden for å jobbe meg skrått sidelengs inn til brygga. All kraft sendt bakover ble også sendt sidelengs så brukte jeg motorene til å stabilisere. Gjorde det enklere å legge til, spesielt med litt vind. Var uten baugthruster.

• Create New...