Steihy Startet 24.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2021 På langtur i sommer gikk dieseltilførselen helt i stå. Prøvde å åpne med kompressor i slange før finfilteret, men ga meg på 4,5 bar! Gikk hjem på reserveløsning - 25 liters vindunk fra Europris - helt problemfritt. Har nå gjort jobben med rengjøring. Hele bunnen av tanken - rustfri, flat bunn, ca 45x63 cm - var dekket av et 2-3 cm lag med svart, litt gummiaktig guffe. Lignet ikke på noen bilder eller beskrivelser av dieseldyr. Skulle selvsagt tatt bilder, men...Lot seg skylle ut med kokende vann og Zalo. Det sitter en QL Decontaminator mellom tank og forfilter/vannutskiller. Dette er vel en form for "polishing" med magnetfelt. Jeg aner ikke når den ble montert. Båten er fra 86, motoren (VP 2030) er fra 2003. Jeg tror tanken er original. Jeg er usikker på om poleringen har noe med tilstanden å gjøre, men er tilbøyelig til å droppe den og gå rett på forfilter. Satse på ren tank, god diesel og dieseldyrkverk. Noen som vet noe om dette? Bør jeg ha med dekontaminatoren? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
X10an Svart 24.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2021 Vil tro denne har svært liten betydning for kvaliteten på dieselen. Å drepe og knuse mikrober til støv ved hjelp av magnetfelt virker som rent lurium i mine ører. Jeg ville ihvertfall fjernet den fra min drivstofftilførsel. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2021 Plukk det vekk, null effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 25.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2021 X10an skrev On 24.7.2021 at 18.45: Jeg ville ihvertfall fjernet den fra min drivstofftilførsel Hulda skrev On 24.7.2021 at 19.14: Plukk det vekk, null effekt Klar tale. I like. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.