Jump to content

Edit History

BigDog

BigDog

Jeg har en god gammel Optimax 225 hk. I dag så cruiset vi  ved ca 4000 rpm så begynte den plutselig å hoste/kutte.. Ned på tomgang gikk den som normalt. Forsøkte mange ganger å øke turtallet, men så snart jeg kommer over ca 2200 rpm begynte den å kutte/hoste..

 

Jeg tenkte umiddelbart at det var et varmgang/impeller problem, men selv etter ganske lang kjøring på 1500 rpm skjer samme hosting. Kan det være tett fuel-filter?

 

Eller er det andre sannsynlige årsaker? Den har nok totakt-olje av god kvalitet og pluggene ble skiftet for 2 år siden. Håper noen har gode råd.

 

:-) 

BigDog

BigDog

Jeg har en god gammel Optimax 225 hk. I dag så cruiset vi  ved ca 4000 rpm så begynte den plutselig å hoste/kutte.. Ned på tomgang gikk den som normalt. Forsøkte mange ganger å øke turtallet, men så snart jeg kommer over ca 2200 rpm begynte den å kutte/hoste..

 

Jeg tenkte umiddelbart at det var et varmgang/impeller problem, men selv etter ganske lang kjøring på 155 rpm skjer samme hosting. Kan det være tett fuel-filter?

 

Eller er det andre sannsynlige årsaker? Den har nok totakt-olje av god kvalitet og pluggene ble skiftet for 2 år siden. Håper noen har gode råd.

 

:-) 

BigDog

BigDog

Jeg har en god gammel Optimax 225 hk. I dag så cruiset vi  ved ca 400 rpm så begynte den plutselig å hoste/kutte.. Ned på tomgang gikk den som normalt. Forsøkte mange ganger å øke turtallet, men så snart jeg kommer over ca 2200 rpm begynte den å kutte/hoste..

 

Jeg tenkte umiddelbart at det var et varmgang/impeller problem, men selv etter ganske lang kjøring på 155 rpm skjer samme hosting. Kan det være tett fuel-filter?

 

Eller er det andre sannsynlige årsaker? Den har nok totakt-olje av god kvalitet og pluggene ble skiftet for 2 år siden. Håper noen har gode råd.

 

:-) 



×
×
  • Create New...