Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

index skrev 1 time siden:

Man brukte spring, man dunket i andre båter og man ødela kaier.

Jeg vil nå påstå at det er mye bedre sjømannskap (både kunnskapsmessig mht vær, vind og sjø og viten om sin egen båt) i å kunne legge til og dra ifra uten hjulvispen i baugen. 

I 1996 var jeg på et oppdrag ved Gullholmen i Sverige og fikk være med å seile med en makrillskjøyte (nesten maken til Hvalerskøyta), de la fra kai og la til kai etter endt seiltur UTEN motor i det hele tatt. DET kaller jeg godt sjømannskap.

hvaler.jpg.a0c88126badd5c4d00f778e93a4c9430.jpg

(et av bildene jeg tok ifm oppdraget jeg hadde. Jeg kunne selvfølgelig ha ønsket litt mer vær/vind og sjø - men det var det eneste verken jeg eller de på skøyta hadde herredømmet over :smiley:)

tom Cognac

tom Cognac

index skrev 1 time siden:

Jeg vil nå påstå at det er mye bedre sjømannskap (både kunnskapsmessig mht vær, vind og sjø og viten om sin egen båt) i å kunne legge til og dra ifra uten hjulvispen i baugen. 

I 1996 var jeg på et oppdrag ved Gullholmen i Sverige og fikk være med å seile med en makrillskjøyte (nesten maken til Hvalerskøyta), de la fra kai og la til kai etter endt seiltur UTEN motor i det hele tatt. DET kaller jeg godt sjømannskap.

hvaler.jpg.a0c88126badd5c4d00f778e93a4c9430.jpg

(et av bildene jeg tok ifm oppdraget jeg hadde)

tom Cognac

tom Cognac

index skrev 54 minutter siden:

• Create New...