pipe
Grand Banks jr skrev 30 minutter siden:Selv har jeg baugpropell, og bruker den gjerne, men utfordrer meg selv på å føre båten mest mulig uten bruk av den. For å trene til den gangen det gjelder.
Baugpropell er et viktig hjelpe verktøy, men for min egen del prøver jeg å ikke bli avhengig av den.
Å være avhengig av hjelpemidler er ikke bra.
På bilen har jeg tatt ut å pælma sikringen til ABS og klippet av reima til servoen for lengst.
I sommer gikk sikringen til AC den samme veien. Det kan være lurt å venne seg til ikke å ha AC når det er som varmest.
Tenk hvis den plutselig ikke virket uten att jeg hadde trent på å kjøre bil med førti pluss i cupen
Heldigvis har jeg også en Chevrolet i fra 1958 slik att ungdommen i huset lærer seg å kjøre bil.
Det er jo ikke noe rart folk blir dårlige til å kjøre bil når dagens biler er stappfulle av tekniske hjelpemidler.
Mellom gass når man girer og "stå på pedalene" for å bremse og clutche samt muskel servo må til hvis man skal lære å kjøre bil,
Ikke er det pysestropp heller slik att man må tenke seg om slik att man unngår att det smeller.