Jump to content

Edit History

dude

dude

Gullfisk skrev 32 minutter siden:

synes vel taksten du får utbetalt, er for lav. Enig med de som sier du bør la selskapet bære den risikoen, med mindre den blir kondemnert

 

Her er det gjerne slik (desverre) at selv om verkstedet som reparerer vil være direkte, og forsikringsselskapet indirekte ansvarlige for at reparasjonen holder mål, så er det Arne som i praksis vil måtte ta dette ansvaret først, der og da om noe oppstår senere. Derfor mistenker jeg nok at han ikke vil la noen andre enn seg selv ordne dette etter minstespec "Huldametoden"

 

Jeg har selv latt båten min gå til kondemnasjon fordi et amatørmessig verksted ikke ville bytte en  motor som hadde vært under saltvann, og senere stått over en uke på land uten at førstehjelp ble tatt, til tross for bildedokumentasjon.  Jeg kunne rett og slett ikke risikere at den sluttet å virke i et kritisk øyeblikk senere, selv om jeg kunne få "garanti" for at dette ikke skulle skje, og at de ville ta det på seg i såfall. De kunne liksom ikke fortelle hva denne garanti bestod i om den stoppet halvveis til Shetland f,eks.

 

Der pleier å være, kan være vilkår i forsikring om hjemtransport av skadet båt om den ikke lar seg reparere innen rimelig tid, samt selvsagt også hjemtransport av fører og passasjerer. Kanskje er det lettere å få reparasjonen gjort hjemme?

 

Om du lar dem kondemnere den uten at du vil bli sittende med "vraket" må du for all del si fra, da tar jeg lett over der den ligger om den kan ligge så jeg får reparert den der. Tror dette må være en av de beste båter av denne type utfra det jeg har lest om den og det som er blitt gjort.

dude

dude

Gullfisk skrev 11 minutter siden:

synes vel taksten du får utbetalt, er for lav. Enig med de som sier du bør la selskapet bære den risikoen, med mindre den blir kondemnert

 

Her er det gjerne slik (desverre) at selv om verkstedet som reparerer vil være direkte, og forsikringsselskapet indirekte ansvarlige for at reparasjonen holder mål, så er det Arne som i praksis vil måtte ta dette ansvaret først, der og da om noe oppstår senere. Derfor mistenker jeg nok at han ikke vil la noen andre enn seg selv ordne dette? 

 

Jeg har selv latt båten min gå til kondemnasjon fordi et amatørmessig verksted ikke ville bytte en  motor som hadde vært under saltvann, og senere stått over en uke på land uten at førstehjelp ble tatt, til tross for bildedokumentasjon.  Jeg kunne rett og slett ikke risikere at den sluttet å virke i et kritisk øyeblikk senere, selv om jeg kunne få "garanti" for at dette ikke skulle skje, og at de ville ta det på seg i såfall. De kunne liksom ikke fortelle hva denne garanti bestod i om den stoppet halvveis til Shetland f,eks.

 

Der pleier å være, kan være vilkår i forsikring om hjemtransport av skadet båt om den ikke lar seg reparere innen rimelig tid, samt selvsagt også hjemtransport av fører og passasjerer. Kanskje er det lettere å få reparasjonen gjort hjemme?

 

Om du lar dem kondemnere den uten at du vil bli sittende med "vraket" må du for all del si fra, da tar jeg lett over der den ligger om den kan ligge så jeg får reparert den der. Tror dette må være en av de beste båter av denne type utfra det jeg har lest om den og det som er blitt gjort.



×
×
  • Create New...