Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Hvis selskapet da hadde valgt å kondemnere båten så hadde jeg meldt min interesse for å kjøpe vraket og deretter sette det i stand for egne penger. 

Man får normalt ikke kjøpe kondemnerte ting i fra selskapet selv om det var ditt egent.
Det er flere gode grunner til att selskapene er tjent med en slik praksis.
Men vet det gjøres unntak hvis man kan argumentere for att man har ett sterkt forholdt til objektet eller att objektet er unikt.
Så vraker man Golfen sin skal det endel til å få kjøpt den av selskapet men det er tilsvarende lettere å få beholde en veteran bil.

Dette er min erfaring i fra en bransje som er nær takstmenn og forsikringselskap men erfaringen er to ti år gammel så ikke sikkert det er slik det virker nå om dagen .
Men fornuften sier att det er liten grunn til å tro forsikringsselskapene har blitt mer liberale for argumentene til selskapene står minst like sterkt i dag om ikke enda sterkere.


Nå tror jeg riktig nok att TS får kjøpe sin egen båt som han har lagt ned mye tid i fordi han kan argumentere for att han har ett sterkt forhold til den båten.
Men blir feks en tusen brødre DC kondemnert skal det endel til å få beholde denne selv.

pipe

pipe

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Hvis selskapet da hadde valgt å kondemnere båten så hadde jeg meldt min interesse for å kjøpe vraket og deretter sette det i stand for egne penger. 

Man får normalt ikke kjøpe kondemnerte ting i fra selskapet selv om det var ditt egent.
Det er flere gode grunner til att selskapene er tjent med en slik praksis.
Men vet det gjøres unntak hvis man kan argumentere for att man har ett sterkt forholdt til objektet eller att objektet er unikt.
Så vraker man Golfen sin skal det endel til å få kjøpt den av selskapet men det er tilsvarende lettere å få beholde en veteran bil.

Dette er min erfaring i fra en bransje som er nær takstmenn og forsikringselskap men erfaringen er to ti år gammel så ikke sikkert det er slik det virker nå om dagen .
Men fornuften sier att det er liten grunn til å tro forsikringsselskapene har blitt mer liberale for argumentene til selskapene står minst like sterkt i dag om ikke enda sterkere.


Nå tror jeg riktig nok att TS får kjøpe sin egen båt som han har lagt ned mye tid i fordi han kan argumentere for att han har ett sterkt forhold til den båten.
 

pipe

pipe

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Hvis selskapet da hadde valgt å kondemnere båten så hadde jeg meldt min interesse for å kjøpe vraket og deretter sette det i stand for egne penger. 

Man får normalt ikke kjøpe kondemnerte ting i fra selskapet selv om det var ditt egent.
Det er flere gode grunner til att selskapene er tjent med en slik praksis.
Men vet det gjøres unntak hvis man kan argumentere for att man har ett sterkt forholdt til objektet eller att objektet er unikt.
Så vraker man Golfen sin skal det endel til å få kjøpt den av selskapet men det er tilsvarende lettere å få beholde en veteran bil.
Dette er min erfaring i fra en bransje som er nær takstmenn og forsikringselskap men erfaringen er to ti år gammel så ikke sikkert det er slik det virker nå om dagen .
Men fornuften sier att det er liten grunn til å tro forsikringsselskapene har blitt mer liberale for argumentene til selskapene står minst like sterkt i dag om ikke enda sterkere.

pipe

pipe

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Hvis selskapet da hadde valgt å kondemnere båten så hadde jeg meldt min interesse for å kjøpe vraket og deretter sette det i stand for egne penger. 

Man får normalt ikke kjøpe kondemnerte ting i fra selskapet selv om det var ditt egent.
Det er flere gode grunner til att selskapene er tjent med en slik praksis.
Men vet det gjøres unntak hvis man kan argumentere for att man har ett sterkt forholdt til objektet eller att objektet er unikt.
Så vraker man Golfen sin skal det endel til å få kjøpt den av selskapet men det er tilsvarende lettere å få beholde sin veteran bil.
Dette er min erfaring i fra en bransje som er nær takstmenn og forsikringselskap men erfaringen er to ti år gammel så ikke sikkert det er slik det virker nå om dagen .
Men fornuften sier att det er liten grunn til å tro forsikringsselskapene har blitt mer liberale for argumentene til selskapene står minst like sterkt i dag om ikke enda sterkere.

pipe

pipe

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

Hvis selskapet da hadde valgt å kondemnere båten så hadde jeg meldt min interesse for å kjøpe vraket og deretter sette det i stand for egne penger. 

Man får normalt ikke får kjøpe kondemnerte ting i fra selskapet selv om det var ditt egent.
Det er flere gode grunner til att selskapene er tjent med en slik praksis.
Men vet det gjøres unntak hvis man kan argumentere for att man har ett sterkt forholdt til objektet eller att objektet er unikt.
Så vraker man Golfen sin skal det endel til å få kjøpt den av selskapet men det er tilsvarende lettere å få beholde sin veteran bil.
Dette er min erfaring i fra en bransje som er nær takstmenn og forsikringselskap men erfaringen er to ti år gammel så ikke sikkert det er slik det virker nå om dagen .
Men fornuften sier att det er liten grunn til å tro forsikringsselskapene har blitt mer liberale.



×
×
  • Create New...