Vargen Startet 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2021 Dagen har blitt brukt til å prøve å få ut en lekk septiktank.. I sin tid ble den kilt på plass og byggskum/fugeskum brukt til å «lime» den fast. Den sitter noe så helt bort i natta fast, og det er fryktelig vanskelig å komme til med verktøy for å fjerne svineriet. Tanken er rustfri og solid og tåler å bli røft behandlet, men rå makt har så langt ikke nyttet. Har prøvd med sagblad, kniv og prøvd å skjære den løs, alt til ingen nytte. Før jeg går løs på den med bajonettsaga eller vinkelsliper så lurer jeg på om det fins kjemikalier som løser opp fugeskum, og som ikke tar knekken på glassfiberskroget. Hadde virkelig satt pris på en god ide eller to. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Kommer du til på enden til å tre rundt en wire, så du kan sage den løs med en wire? Sykkelbremsewire kan sikkert brukes. Trekke den frem og tilbake samtidig som du drar den under tanken... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Vargen Svart 27.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 En god idé, som jeg var innom selv, men det er ikke sjans å komme til på en fornuftig måte dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Tomss Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Grand Banks jr skrev On 27.7.2021 at 23.17: Kommer du til på enden til å tre rundt en wire, så du kan sage den løs med en wire? Sykkelbremsewire kan sikkert brukes. Trekke den frem og tilbake samtidig som du drar den under tanken... Vis hele sitatet Vargen skrev On 27.7.2021 at 23.30: En god idé, som jeg var innom selv, men det er ikke sjans å komme til på en fornuftig måte dessverre. Vis hele sitatet https://www.byggmakker.no/maling/vaske-og-rensemidler/byggskum-pur-cleaner-500-ml/ Hvor effektivt det er på herdet skum vet jeg ikke. Men skaderikke å prøve Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Aceton tipper jeg tar byggskum. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Tec7 har et middel som tar herdet skum, men det er nok for å fjerne herdet skum fra flater og ikke for å fjerne mengder av skum. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Vargen Svart 28.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Takk for ideer, jeg skal se hva jeg finner på butikken og presentere resultatene her. Ny dag, nye muligheter! Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Aceton kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.