Angler83 Startet 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2021 Hei! som fersk eier av en Hanto 22 har jeg tatt ett dypdykk i det store internett etter informasjon om alt fra produsentens historie, lokasjon, hvilke modeller ble produsert? og jeg finner så og si ingenting ??♂️ De fleste jeg ser har også en salig blanding av motorer, hva sto i de orginalt? Er det noen der ute som har kunnskap om Hanto som dere vil dele for ettertiden? Takker for all informasjon som kan komme, og jeg vil nok samle sammen det meste (om noe) i denne tråden og sette det i denne posten :) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 (redigert) Hanto ble laget av brødrene Jørgensen i Grimstad. Mener det var HANs og TOre, derav Hanto. Bygget som tresnekker i utgangspunktet. Hanto ble vell Elwaro (ELlen, WAnja, ROar). Jeg hadde en 22’ som min første «store» båt. 1981 mod og med Yanmar 22,5hk. Flapsen skal visstnok være siste som ble levert av deler før båtbyggeriet brandt ned. Mange gode minner fra den. Ny dørk laget jeg å: Skroget lever den dag i dag, som Skager 660: https://skagerboat.no/ Redigert 28.Juli.2021 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Er vel Hanto 24 som det ble produsert flest av? Sitér dette innlegget Link to post
Angler83 Svart 28.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 jørn skrev for 4 timer siden: Hanto ble laget av brødrene Jørgensen i Grimstad. Mener det var HANs og TOre, derav Hanto. Bygget som tresnekker i utgangspunktet. Hanto ble vell Elwaro (ELlen, WAnja, ROar). Jeg hadde en 22’ som min første «store» båt. 1981 mod og med Yanmar 22,5hk. Flapsen skal visstnok være siste som ble levert av deler før båtbyggeriet brandt ned. Mange gode minner fra den. Ny dørk laget jeg å: Skroget lever den dag i dag, som Skager 660: https://skagerboat.no/ ah det er jo flott informasjon! og den dørken var jo bare helt lekker! Sitér dette innlegget Link to post
Angler83 Svart 2.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2021 Hvilke båter produserte da Hanto? jeg har sett snekker på 22 og 24 fot, samt 29 fot var det vel. ble det også produsert en lukket utgave med selvlensende dekk? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 2.August.2021 Link til dette innlegget Svart 2.August.2021 (redigert) 29 er nytt for meg, aldri hørt om / sett. Jeg har sett 22 som sjark med styrhus: http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=15753&mid=24463 i forhold til hva som ligger på bruktmarkedet antar jeg at 24 er produsert i langt flere utgaver enn 22. @Angler83Har du noen bilder av din? Redigert 2.August.2021 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Angler83 Svart 3.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2021 (redigert) Ankom meg idag, men har ikke sett maken noen steder før.. Redigert 3.August.2021 av Angler83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Coco-Bill Svart 2.April.2022 Link til dette innlegget Svart 2.April.2022 (redigert) Ligger en lik, vel - ganske lik i alle fall, (om det ikke er den du har/ hadde) på finn.no nå finnkode=253332103 Redigert 2.April.2022 av Coco-Bill (see edit history) Sitér dette innlegget Coco-Bill Link to post
Boot22 Svart 9.September.2022 Link til dette innlegget Svart 9.September.2022 Sitér dette innlegget Link to post
Boot22 Svart 9.September.2022 Link til dette innlegget Svart 9.September.2022 Goodmorning, thanks for the information. Nice to see that other people like the Hanto 22. I am the proud owner of a 1976 Hanto 22 with a yanmar 22 hp. We have a lot of fun on the rivers in the Netherlands. Sitér dette innlegget Link to post
reiersen Svart 8.August.2023 Link til dette innlegget Svart 8.August.2023 Netopp blitt eier av en hanto 22. Noen som kan kort fortelle meg forskjellen på hanto 22 og 24? Jeg kan ikke se noe forskjell! Min hanto har toalett og kjøkken under sete. Samt stor kallesje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.