Havgap Startet 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2021 Jeg mener å ha sett at man kan kjøpe en stolpe/stang for å montere på bryggekant slik at man kan holde/dra seg opp når man skal fra båten og opp på brygga. Må være i galvanisert og en plate i bånn for å sikre fundamentering i brygga. Noen som kjenner til leverandør? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 (redigert) Kanskje en haifinne? Den opptar litt større plass, men er god å holde seg og fordeler dra-kreftene på to fundamenter. Haifinne er slik stående bøyle som enkelte dagsturbåter har på fordekket, i midten eller på den ene siden. Har også sett dem på brygger. https://www.skipshandel.com/nettbutikk/91-haandrekkehaifinne/ Redigert 29.Juli.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
-morten- Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Ville kjøpt en teleskop baugstige av litt størrelse og modifisert toppen med et festesystem. litt vanskelig å forstå helt hva du mener. og hvilken type brygge du skal opp på. Tror GB jr. missforstår, det skal ikke være på båten Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Jeg mente til å montere på brygga. Jeg har sett slike haifinner montert på brygger. De er tynne nok til at de er lette å gripe rundt, og fordi de har to "bein" så er de stabile og tåler kreftene som man bruker når man skal "klatre opp" på brygga. Et alternativ er en bryggestige som har "gelender". Men det finnes sikkert også rett stolpe som er tynn nok til å gripe rundt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Havgap Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Hei, haifinne kan fungere og stolpen/haifinnen/stanga skal stå PÅ brygga/bryggekanten. Men dette er på en fellesbrygge med flere plasser bortover, og da vil jo en haifinne «ta» litt av plassen for der folk går forbi. Så en form for bryggestolpe er nok best(?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.