Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Her i Norge har vi veldig lett for å stole på folk og bedrifter, og det er helt topp, man sparer seg for enormt mye tid og arbeid så lenge det fungerer.  Baksiden er at det er svært enkelt å drive med svindel eller korrupsjon - som i dette tilfellet, å ta seg betalt for bytte av olje og oljefilter (for de to henger jo ofte sammen), men uten å utføre jobben.

I enkelte andre land forventes det at kunden selv kjøper alt av deler, inspiserer verkstedet mens arbeidet utføres, samt selv får ansvar for å deponere alle utbyttede deler.  Da kan man være relativt sikker på at verkstedet ikke driver med svindel, men da ender man jo opp med å ha lagt ned mer arbeidsinnsats i å få jobben profesjonelt utført enn hva man hadde lagt ned om man hadde gjort jobben selv.  Jeg hadde tenkt å sette bort oljeskift og filterskifte fordi det er er for mye søl og griseri ... men kanskje jeg skal revurdere dét.

Alternativt må vi stå på for å kunne beholde troverdigheten til norsk næringsliv, ved å røkte ut de som driver med svindel.  I tillegg til reklamasjon må man sørge for at slikt kommer ut, minimum ved negativ omtale her på forumet, men gjerne ved å gå ut i media også når det er mulig.

tobixen

tobixen

Her i Norge har vi veldig lett for å stole på folk og bedrifter, og det er helt topp, man sparer seg for enormt mye tid og arbeid så lenge det fungerer.  Baksiden er at det også blir veldig lett å svindle sluttbruker - som f.eks. å ikke bytte oljefilteret.  I enkelte andre land forventes det at kunden selv kjøper alt av deler, inspiserer verkstedet mens arbeidet utføres, samt selv får ansvar for å deponere alle utbyttede deler.  Da kan man være relativt sikker på at verkstedet ikke driver med svindel, men da ender man jo opp med å ha lagt ned mer arbeidsinnsats i å få jobben profesjonelt utført enn hva man hadde lagt ned om man hadde gjort jobben selv.  Jeg hadde tenkt å sette bort oljeskift og filterskifte fordi det er er for mye søl og griseri ... men kanskje jeg skal revurdere dét.

Alternativt må vi stå på for å kunne beholde troverdigheten til norsk næringsliv, ved å røkte ut de som driver med svindel.  I tillegg til reklamasjon må man sørge for at slikt kommer ut, minimum ved negativ omtale her på forumet, men gjerne ved å gå ut i media også når det er mulig.

• Create New...