Jump to content

Edit History

oberst1

oberst1

Mange meninger om emnet, men drister meg til kommentere litt...

Filtre gjør en viktig jobb, DET må være inneforstått av den som tar stilling til servicer og vedlikehold.

Det finnes i dag en håndfull store og anerkjente produsenter; Bl.a Fleetguard, MANN, Donaldsson og Baldwin er de jeg trekker frem, alle er eller har vært OEM-leverandører til motorprodusentene. Billige "kina"-filtre mangler som regel en viktig ting i tillegg til kvalitet og medie etc...nemlig sertifiseringer og tester som gjør at du som kjøper det føler deg trygg på kvaliteten.

I tillegg har ikke utviklingen stått stille selv om motorprodusenten har gjort det; mange filtre kan leveres i dag med overlegen kvalitet (syntetiske fibre etc) av datidens krav (OEM).

For Lekang filter sine forhandlere er det betryggende at de tilbyr garanti på alle sine filtre (bl.a Fleetguard og MANN), det finnes dokumentasjon på ytelser og kvalitet. Imploderer f.eks filteret og du får motorhavari vil du som kunde få full erstatning... 

Skjønner at mange er veldig prisbevisste når det handles, men pris/ytelse står ofte ikke stil mener jeg...og da mener jeg at om det koster 40kr mer for et ordentlig filter så kjøp det :thumbsup:

oberst1

oberst1

Mange meninger om emnet, men drister meg til kommentere litt...

Filtre gjør en viktig jobb, DET må være inneforstått av den som tar stilling til servicer og vedlikehold.

Det finnes i dag en håndfull store og anerkjente produsenter; Bl.a Fleetguard, MANN og Baldwin er de jeg trekker frem, alle er eller har vært OEM-leverandører til motorprodusentene. Billige "kina"-filtre mangler som regel en viktig ting i tillegg til kvalitet og medie etc...nemlig sertifiseringer og tester som gjør at du som kjøper det føler deg trygg på kvaliteten.

I tillegg har ikke utviklingen stått stille selv om motorprodusenten har gjort det; mange filtre kan leveres i dag med overlegen kvalitet (syntetiske fibre etc) av datidens krav (OEM).

For Lekang filter sine forhandlere er det betryggende at de tilbyr garanti på alle sine filtre (bl.a Fleetguard og MANN), det finnes dokumentasjon på ytelser og kvalitet. Imploderer f.eks filteret og du får motorhavari vil du som kunde få full erstatning... 

Skjønner at mange er veldig prisbevisste når det handles, men pris/ytelse står ofte ikke stil mener jeg...og da mener jeg at om det koster 40kr mer for et ordentlig filter så kjøp det :thumbsup:

• Create New...