Jump to content

Edit History

Steihy

Steihy

Du fikk svar på det meste mens jeg skrev. Tilførselen går nødvendigvis til bunns, og er som regel et rør. Da må du løfte høyt og koble fra alt dersom du ikke deler pakningen. I min tank går også returen til bunns.

Jeg synes det ser suspekt ut at bendet på luftinga er rett over giveren til tankmåleren. Har det vridd seg/ er løst? Kan det være lekkasjen din?

Uansett, dersom det står diesel i slangene ville det vær fint å ha kontroll før du åpner noe. Stappfull tank med åpent mannhull vil skvalpe mye om båten ligger på sjøen. Jeg ville ofret lufteslangen som er den billigste komponenten, og som antagelig er enkel å skifte. Løsne den fra skroggjennomføringen, eller kapp den med så mye slakk at du kan holde enden høyt nok. Så kan du først senke den kontrollert ned i ei pøs e.l. og så får du tredd slangen til sugepumpa ned der og pumpe ut nok til å jobbe.

Steihy

Steihy

Du fikk svar på det meste mens jeg skrev. Tilførselen går nødvendigvis til bunns, og er som regel et rør. Da må du løfte høyt og koble fra alt dersom du ikke deler pakningen. I min tank går også returen til bunns.

Jeg synes det ser suspekt ut at bendet på luftinga er rett over giveren til tankmåleren. Har det vridd seg/ er løst? Kan det være lekkasjen din?

Uansett, dersom det står diesel i slangene ville det vær fint å ha kontroll før du åpner noe. Stappfull tank med åpent mannhull vil skvalpe mye om båten ligger på sjøen. Jeg ville ofret lufteslangen som er den billigste komponenten, og som antagelig er enkel å skifte. Kapp den med så mye slakk at du kan holde enden høyt nok, så kan du først senke den kontrollert ned i ei pøs e.l. og så får du tredd slangen til sugepumpa ned der og pumpe ut nok til å jobbe.

Steihy

Steihy

Uansett, dersom det står diesel i slangene ville det vær fint å ha kontroll før du åpner noe. Jeg ville ofret lufteslangen som er den billigste komponenten, og som antagelig er enkel å skifte. Kapp den med så mye slakk at du kan holde enden høyt nok, så kan du først senke den kontrollert ned i ei pøs e.l. og så får du tredd slangen til sugepumpa ned der og pumpe ut nok til å jobbe.

• Create New...