Jump to content

Er Østre Bolæren et sted å dra med mindre barn?

Lazyjack

Recommended Posts

Lazyjack skrev 14 minutter siden:

Har et par barnebarn på hhv. 3 og 6 år og lurer på om det er noe aktiviteter for dem der? Lekeanlegg, husker, strand e. l.?

Forslag om andre aktuelle steder i nærheten er også velkomne. 7

I aller høyeste grad!  Vi har vært masse på alle tre øyene fra barna var 1 år. Aller flottest er det tidlig på våren i skogen og i strandkanten, synes vi. Mellom Bolærne er favoritten av de tre, her har du veldig god le når vinden kommer fra nord, SV kan være litt lei.

På østre Bolæren er det barnevennlig strand i gjestehavna, kiosk (is!), cafe/restaurant, frisbeegolf, hinderløype, husker og et lite klatrestativ, hvis jeg husker korrekt. De har et eget område for humler («plaza de bombo»). Det er også gressplener hvor man kan leke med ball eller annet. Og så er det selvfølgelig bunkerser («pill boxes»), et par kanoner og noen radarmaster osv hvis barna liker å se sånt når man går på tur. Det er også mange båthunder der hvis de er glade i hunder.

Eneste ulempe er at det visstnok er en del flått der, men det er bare å sjekke seg selv og barna hvis man har gått tur i løvskogen. Selv har jeg aldri funnet flått på mennesker eller hunden mens vi har vært der.

Se også her: https://www.bolaerne.no/aktiviteter/

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev for 1 time siden:

Eneste ulempe er at det visstnok er en del flått der, men det er bare å sjekke seg selv og barna hvis man har gått tur i løvskogen. Selv har jeg aldri funnet flått på mennesker eller hunden mens vi har vært der.

Jeg tror flått problemet der ute hører fortiden til.
Rådyr stammen ble tatt ut for endel år siden nettopp fordi det var mye flått der,
Tønsberg Jeger og beger pleier å blaffe ned det de ser av rådyr på høsten på der ute.
Ganske bra av rådyrene å komme seg helt ut ditt når det er lenge siden sist det var sjø is.

pipe skrev On 31.7.2021 at 1.59:

Jeg tror flått problemet der ute hører fortiden til.
Rådyr stammen ble tatt ut for endel år siden nettopp fordi det var mye flått der,
Tønsberg Jeger og beger pleier å blaffe ned det de ser av rådyr på høsten på der ute.
Ganske bra av rådyrene å komme seg helt ut ditt når det er lenge siden sist det var sjø is.

Noen har sneket seg unna. Vi møtte denne karen på Østre Bolærn i dag 

7DEBDEF6-3A0A-4157-853A-1166EC2E3463.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...