Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

bellen skrev 35 minutter siden:

Står filteret før eller etter pumpen?

Som beskrevet, filter nedstrøms pumpen. Altså filteret sitter mellom hovedtanken og pumpen som suger opp fra hovedtanken. Nå begynner det å bli et nokså høyt undertrykk opp til filteret i og med at nivået i hovedtanken er nokså lavt.

Nå må jeg jo legge til at Hulda etter hvert har fått seg et nokså jålete dieselsystem. Som funker etter hensikten. Med koblinger som spenner fra kobber til SMO. Originale Separ filtre og Kina-500 FG. Nær halvmeteren høyt Donaldson finfilter. Slanger og stæsj. Og greier. Summen er at jeg vet ikke hvorfor 500 FG fyller seg helt opp til lokket. Og jeg bryr meg ikke om det. Poenget mitt med dette filteret er utfellling av tunge partikler og vann. Som uansett lander i bollen. Før det kan entre dagtanken. Som i sin tur har sin egen 'turboeffekt' med utfelling og avtapping. Det var kveldens avsporing med selvskryt. Jeg er dritfornøyd med opplegget mitt. Resten av båten er bare dritt.

Hulda

Hulda

bellen skrev 26 minutter siden:

Som beskrevet, filter nedstrøms pumpen. Altså filteret sitter mellom hovedtanken og pumpen som suger opp fra hovedtanken. Nå begynner det å bli et nokså høyt undertrykk opp til filteret i og med at nivået i hovedtanken er nokså lavt.

Nå må jeg jo legge til at Hulda etter hvert har fått seg et nokså jålete dieselsystem. Som funker etter hensikten. Med koblinger som spenner fra kobber til SMO. Originale Separ filtre og Kina-Separ 500 FG. Nær halvmeteren høyt Donaldson finfilter. Slanger og stæsj. Og greier. Summen er at jeg vet ikke hvorfor 500 FG fyller seg helt opp til lokket. Og jeg bryr meg ikke om det. Poenget mitt med dette filteret er utfellling av tunge partikler og vann. Som uansett lander i bollen. Før det kan entre dagtanken. Som i sin tur har sin egen 'turboeffekt' med utfelling og avtapping. Det var kveldens avsporing med selvskryt. Jeg er dritfornøyd med opplegget mitt. Resten av båten er bare dritt.

Hulda

Hulda

bellen skrev 20 minutter siden:

• Create New...