NEil ryan
Jeg har overnevnt påhengsmotor ny i 2013 på en 22ft seilbåt. Motoren er ikke kjørt mange timer før jeg overtok den, kanskje 20-30 timer sier forrige eieren. Motoren starter lett men etter feks 20-30 minuter kjøring så dør den ut og det virker som det er mangle på bensin, at motoren ikke klarer å opprettholde den trykk den trenger for å få nok bensin. Bensin håndpumpe blir ganske slapp og mister trykket og hvis jeg pumper den hard igjen så klarer jeg å holde motoren igang, men jeg må pumpe bensin pumpe ofte. Bensinslange fra kanne til motor er sirka 1,5meter. Merkelig nok Hvis jeg tar av dekselet på motoren så er problemet mye mindre, da kan motoren kan kjøre lenge selv om det er ikke så mye trykk i bensin pumpe. Motoren starter alltid lett opp igjen med en gang etter den dør ut hvis jeg bare pumpe bensin pumpe hard igjen og kanskje gi det litt choke. Kjøling virker ok, det er en sterk vannstråle fra telltail.
Jeg lurer på om jeg kan få hjelp med hvor jeg begynner å feilsøke. Det er en fin motor, så håper det noe enkelt jeg kan fikse.
er der for lang bensin slange, defekt handpumpe, blir motoren for varme, luft lekkaskje i bensin slange system...håper noen kan hjelpe, jeg har ikke så mye kunnskap om påhengsmotor.